بیش از 63 هزار زنجانی از خدمات ناظران سلامت طرح شهید سلیمانی هلال احمر بهره مند شدند

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرد از آبان ماه سال گذشته تا سوم اردیبهشت امسال 63 هزار و 974 زنجانی از خدمات شهید قاسم سلیمانی در قالب ناظران سلامت با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال و کاهش فوتی های ناشی از این بیماری انجام می شود، بهره مند شده اند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 63 هزار زنجانی از خدمات ناظران سلامت طرح شهید سلیمانی هلال احمر بهره مند شدند

سید قاسم موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته آغاز شد و در زمان حاضر نیز اجرای آن ادامه دارد.
وی اظهار کرد: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی است که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن از سال 99 آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌ علوم پزشکی استان بوده و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی است.
موسوی خاطرنشان کرد: در این طرح ناظران سلامت شهید قاسم سلیمانی ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
وی افزود: از آبان ماه سال گذشته تا سوم اردیبهشت امسال سه هزار و 411 نفر روز از جوانان داوطلب خانم و آقا در جمعیت هلال احمر استان زنجان در قالب یکهزار و 956 تیم برای 63 هزار و 974 نفر در طرح ناظران سلامت خدمات ارائه داده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اعضا تاکنون توانسته اند 34 هزار و 294 مکان را به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت و ارزیابی کرده اند.
موسوی اظهار کرد: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام شد.
وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت جوانان داوطلب در شهرستان های طارم، خدابنده، ایجرود، ماهنشان، خرم دره، زنجان و ابهر در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار