توصیه‌های مراقبتی یک پزشک در مورد کرونا

ملارد(پانا)- احساس غم، اضطراب، سردرگمی، ترس یا حتی عصبانیت در طول دوره کرونا امری طبیعی است؛ بنابراین صحبت کردن با یک فرد مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند و با خانواده و دوستان خود در تماس باشید.

کد مطلب: ۱۱۷۵۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های مراقبتی یک پزشک در مورد کرونا

سمیه شیخی، متخصص اطفال برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا به پانا گفت: مرتب دست‌های خود را بشویید، از یک شوینده الکلی برای شستشوی دست‌های خود استفاده کنید در صورت عدم دسترسی از آب و صابون(ترجیحا مایع) استفاده کنید.

او ادامه داد: فاصله خود را با دیگران رعایت کنید. بین شما و کسی که در حال عطسه یا سرفه است باید حداقل 1 متر فاصله وجود داشته باشد. وقتی فردی عطسه یا سرفه می‌کند، از این راه ذرات مایعی را از بینی یا دهان خود به بیرون پخش می‌کند؛ ذراتی که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله درست را با فرد رعایت نکرده باشید، این ذرات از راه تنفس وارد بدن شما می‌شوند که می‌توانند ویرس کووید-19 را هم با خود داشته باشند.
شیخی در مورد لمس نکردن صورت تأکید کرد: از دست‌زدن به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید. دست‌ها با بسیاری از سطوح تماس داشته و می‌توانند حاوی ویروس باشند. در صورت آلوده شدن دست‌های ما می‌توانند ویروس را به چشم‌ها، بینی یا دهان‌ما منتقل کنند. از این اجزای بدن نیز ویروس به داخل بدن راه پیدا کرده و باعث بیماری می‌شود.
این پزشک متخصص کودکان خاطرنشان کرد: بهداشت تنفسی خود را رعایت کنید. در حقیقت باید اطمینان حاصل کنید که هم خود شما هم افراد دور و برتان از اصول بهداشتی پیروی می‌کنند. در هنگام عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی و در صورت عدم دسترسی با آرنج‌تان بپوشانید. سپس بلافاصله دستمال را در یک سطل زباله دربسته بیندازید.

شیخی در مورد عملکرد مناسب در صورت مشاهده علائم گفت: اگر تب، سرفه یا دشواری در تنفس داشتید؛ بلافاصله به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. در صورتی که احساس بیماری دارید، در خانه بمانید. اگر هم تب، سرفه یا مشکل در تنفس در خود مشاهده کردید، فوراً به دنبال خدمات پزشکی مراکز درمانی شهر خود باشید.

او در مورد مراقبت از کودکان در این دوره گفت: بچه‌ها به شیوه‌های کاملا متفاوتی به چنین موقعیت‌های استرس‌زایی واکنش نشان می‌دهند؛ مانند وابستگی بیشتر، گوشه‌نشینی و انزوا، عصبانیت، اضطراب یا حتی شب ادراری. در مقابل واکنش‌های متفاوت فرزند خود یک شیوه حمایتی در پیش بگیرید. به نگرانی‌های او گوش کنید و بیش از هر زمان دیگری او را از عشق و توجه خود برخوردار کنید.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار