به مناسبت روز جهانی بزرگداشت هنرهای نمایشی و تئاتر؛

نگاهی به زندگی معلم شهید (( ابراهیم اصغری))؛ فعال هنر های نمایشی و تئاتر

زنجان (پانا) - 27 مارس (هفتم فروردین ماه) مصادف با روز جهانی تئاتر و هنرهای نمایشی نام گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۷۳۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به زندگی معلم شهید (( ابراهیم اصغری))؛ فعال هنر های نمایشی و تئاتر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، هفتم فروردین (27 مارس ) مصادف با روز جهانی تئاتر در ایران است. علاوه بر این روز در ایران همه ساله مراسمی با عنوان هفته بزرگداشت تئاتر از تاریخ 9 تا 15 اردیبهشت ماه، به عنوان جشن اردیبهشت تئاتر ایران برای بزرگداشت این هنر و هنرمندان آن در سراسر کشور برگزار می شود.

همزمان با این روز جهانی جای آن دارد یادی شود از (( شهید ابراهیم اصغری )) که در زمینه هنرهای نمایشی و سایر زمینه های هنری فعالیتهای چشمگیری داشتند.

شهید اصغری در مورخه56/۱۰/26در آموزش و پرورش زنجان به صورت قطعی استخدام گردید و مدت دو سال در روستاهای طارم و سردهات شیخ تدریس می کرد. سال پنجاه و شش در آزمون دانشگاه تهران در رشته حقوق پذیرفته شد. چون مادرش تاب دوریش را نداشت از ادامه تحصیل در تهران چشم پوشید. در سالی دیگر در مجتمع آموزش عالی دهخدای قزوین در رشته ادبیات فارسی پذیرفته و مشغول تحصیل گردید.

شهید ابراهیم اصغری که نویسنده توانایی بود آثاری از خود برجای گذاشت که بیانگر آرمان ها، مناجات، راز و نیاز و آفاق عمیق دید او می باشد. دست نوشته های ایشان شامل سه دفتر کوچک و چند برگ پراکنده به انضمام وصیت نامه و مقاله های او می باشد که به صوت کتابی به نام(( زیر غبار خاطره)) توسط خانم مریم تاراسی تحقیق و تدوین شده که بیش تر مربوط به روزهای مربوط به جنگ است. همچنین کتابی دیگر با نام (( شاعرانه های ناتمام)) توسط موسسه فرهنگی دریادلان به چاپ رسیده که مجموعه اشعار شهید می باشد و بیش تر به دهه ۵۰برمی گردد.

این شهید گرانقدر ادیبی بود که مطالعات زیادی در زمینه های مختلف ادبی داشت. به طوری که از دست نوشته های وی بر می آید داستان نویس، نمایشنامه نویس، بازیگر توانای تئاتر ،شاعر و علاقه مند به شعر نو، نقاش، کاریکاتوریست و همچنین مداح اهل بیت عصمت و طهارت بود.

شهیدابراهیم اصغری به تاریخ نوزدهم دی ماه سال 1365در عملیات کربلای ۵ در لباس غواصی در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

شمشیر عشق بر سر سنگ مزار ماست / ما عاشقیم و کشته شدن افتخار ماست

(سنگ نوشته مزار شهید ابراهیم اصغری)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار