برگزاری اولین انتخابات شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهان

اصفهان (پانا)- سید احمد حسینی نیا معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت اولین انتخابات شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهان چهارم تا ششم فروردین ماه سال جاری برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۳۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین انتخابات شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهان

سید احمد حسینی نیا در گفتگو با پانا گفت: با توجه به دریافت نشان شهر دوستدار کودک اصفهان از یونیسف این نشان سرآغاز فصلی نو برای ایجاد شهری بهتر برای کودکان می باشد و در این راستا با توجه به شرح اقدامات اجرایی شهر دوستدار کودک مصوب در شورای شهر اصفهان و وزارت کشور و تاکید یونیسف ، شورای مشورتی کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شد .
حسینی نیا بیان کرد: پس از ثبت نام و پایش اولیه 60 نفر از این کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدین انتخابات شورای مشورتی انتخاب گردید که در روزهای چهارم تا ششم فروردین این انتخابات با مشارکت همه کودکان شهر برگزار می گردد و 30 نفر از این کودکان و نوجوانان به عنوان شورای مشورتی توسط خود بچه ها انتخاب می شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در سیستم دموکراسی که بازتاب صداها، علایق و نگرانی ­ های کل مردم است، حق شهروندان و به ویژه کودکان است که بتوانند در بخشی از تصمیماتی که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می ­ دهد حضور فعال داشته باشند .
وی خاطر نشان کرد: این حق شهروندی و نقش فعال کودکان در کنوانسیون حقوق کودک ( تصویب شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1989) مورد تاکید قرار گرفته است که با شنیدن صدای کودکان و توجه به خواست و تصمیماتشان، شوراها و مدیریت شهری می ­ توانند، سیاست ­ های موثرتر و فراگیرتری را اتخاذ کنند .
حسینی نیا اظهار کرد: با توجه به ضرورت شناخت نیازهای کودکان با مشارکت ایشان و لحاظ کردن آنها در فرایند طراحی و برنامه ریزی شهری و همچنین در راستای توسعه،مناسب سازی و بسترسازی منظر کالبدی ، فرهنگی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان، درشهرداری اصفهان تلاش نمودیم تا در چارچوب ابتکارات شهر دوستدار کودک و با همکاری و همفکری همه ذینفعان شهر دوستدار کودک بویژه کودکان، ساز و کاری فراهم نماییم تا کودکان نیزمانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند و از این طریق مسیر رشد و ارتقاء ابعاد جسمی،روانی، معنوی کودکان شهر اصفهان هموار شود.
لازم به ذکر است که از همان ابتدای مطرح شدن این فرایند و در تمامی مراحل از ظرفیت خود بچه ها استفاده شد و نظرات آنان در نحوه برگزاری ثبت شد.
*خبرنگار:رهافتوح*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار