حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی تقوی:

هیچگاه برای تغییر دیر نیست

تهران(پانا) - هم زمان با شب ولادت امام حسین علیه السلام امور تربیتی دبیرستان مدرس با کمک شورای دانش آموزی این دبیرستان مراسم جشن میلاد مجازی برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
هیچگاه برای تغییر دیر نیست

همزمان با شب ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، امور تربیتی دبیرستان دوره‌ اول شهید مدرس (ره) منطقه ۱۲ با کمک شورای دانش آموزی این دبیرستان، مراسم مجازی برگزار کرد. در این برنامه‌ فرهنگی که با هدف نکوداشت اسوهٔ احسان و نیکی امت اسلام برگزار شد، مرتضی معدن شناس با قرائت حدیث شریف کساء و محمد مهدی میرزاحسینی با قرائت زیارت عاشورا، این جشن را آغاز کردند.

شهاب الدین بنائیان؛ معاون پرورشی دبیرستان با اشعاری زیبا در شأن آن حضرت، مراسم را زینت بخشید. سپس، آیاتی از قرآن کریم با صوت زیبای محمد طاها رضایی تلاوت شد.
احمد بانی ابیانه، کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه ۱۲، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) مراسم را به انوار تابناک وجود کریمه‌ اهل بیت (ع) مزین کرد. با خواندن اشعاری، دل‌ها را کربلایی کرد. حاضرین نیز به واسطه‌ وی توفیق زیارت آن حضرت شریفه را یافتند.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی تقوی هم با کلام خود راجع به فضائل لا یوصف و لا یدرک امام حسین (ع) و ماه شعبان، مطالب ارزشمندی را بیان کرد.
وی گفت: به قدری تشرف حضرت سید الشهداء (ع) به زمین پربرکت بود که مَلَکی به نام فُطرُس از عِقابش برداشته شد و به یمن به دنیا آمدن آن امام بزرگوار، دوباره به او بال‌هایی برگردانده شد و به آن مقام و منزلت سابق بازگشت. این فرشته به همین خاطر، خود را موظف دانست که هر کس امام حسین (ع) را زیارت کند، زیارتش را به او ابلاغ و هر کس در هر کجا به ایشان سلام کند یا درود فرستد، سلام و درود او را به آن حضرت برساند.

همچنین تأکید کردند: بر طبق حدیث آن امام بزرگوار، هیچگاه برای تغییر دیر نیست و مخصوصاً نوجوانان که اراده‌ای پولادین دارند، راحت‌تر می‌توانند خود را اصلاح کنند و در مسیر سید الشهداء (ع) قرار دهند.
در پایان، محمد لک قاسم آبادی مراسم را با خواندن مولودی در مقام حضرت حسین بن علی (ع)، زینت بخشید. سپس، طاها طوری، دانش آموز شهر بیرجند استان خراسان جنوبی، با نوای خوشش، قلوب عاشقان اباعبدالله را میهمان بزم نور کرد. در ادامه، اشعاری گوهربار در منزلت امام حسین (ع) توسط محمد باقر یادگاری خوانده شد. سبحان بوجار دولابی با فلوت نوازی و مانی حمزه لویی با تنبک نوازی، پایان بخش برنامه‌های متنوع این مراسم بودند. در بخش پایانی برنامه، شهاب الدین بنائیان، معاون پرورشی دبیرستان، به بیان نکاتی ناب از حیات نورانی سیدالشهدا‌ (ع) پرداخت.

همچنین، لازم به ذکر است که در این مراسم، جناب آقای مهدی نعیمی، رئیس محترم اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران، دانش‌آموزان و مربیان دبیرستان‌های شهید باهنر منطقه ۱۲، شاهد شهید باهنر منطقه ۱۷ و شاهد زنده‌یاد شاهسوند‌ منطقه ۱۶ حضور داشتند.

*خبرنگار دانش آموز پانا، محمد باقر یادگاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار