دره آل؛ مکانی جذاب برای علاقه مندان به طبیعت

مشهد(پانا)- درآستانه بهارطبیعت، به دور از هیاهوی شهر، برای استشمام هوای پاک و بدون آلودگی ، دره آل در مجاورت روستای آل در ۴۵ کیلومتری شمال شرق مشهد در مسیر شهرتاریخی کلات نادر می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دره آل؛  مکانی جذاب برای علاقه مندان  به طبیعت

دره آل، دره ای وسیع با عمق صد متر و دهانه ای نسبتا عریض است. این منطقه دارای آبشاری بسیار زیبا است که از کوه های هزار مسجد سر چشمه می گیرد و باعث ایجاد منظره ای دل انگیز می شود، جریان آب این آبشار نیز دائمی است و در همه فصول سال می توان از آن بازدید کرد.

اگر شما نیز جزو علاقه مندان طبیعت هستید و آمادگی سفر به یک مکان باستانی و سرسبز را دارید، دره آل را به شما پیشنهاد می کنیم.
از جاذبه های گردشگری این منطقه میتوان به غار دره آل اشاره کرد، این غار مکانی با دیوار های بلند و دهانه ای نسبتا کوچک است که چشمه دره آل در مجاورت آن است، غار در یک هزار و ۴۵۸ متری از سطح دریا قرار دارد و بازدید از غار بدون تجهیزات کوهنوردی توصیه نمی شود. تصاویر جمجمه های انسان در دیواره های این غار نیز خبر از قدمت طولانی آن می‌دهد.وسعت داخل غار نیز بین ۲ تا ۳ متر است.
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این مکان دره انجیر ( دره آل) است که عرض کم و موانع صخره ای بسیاری دارد و درختان انجیر وحشی نیز به این مکان جلوه دل نشینی می‌دهند.
این دره دارای ۵ آبشار فصلی است که در زمان بارندگی جریان پیدا می کنند.
یکی از جاذبه های مذهبی این روستا اندرخ (زواندرخ) مرقد مطهر امام زادگان سید فتح الله، میرعمادالدین و بی بی ربابه بیگم(ع) است . با توجه به تحقیقات انجام شده نسبت این امام زادگان به امام هفتم شیعیان ، امام موسی کاظم (ع) بر می گردد و اهالی روستا نیز ارادت خاصی به این امام زادگان دارند و در مناسبت ها در جلوی مسجد امام زادگان نذری توزیع می کنند و همین طور مرقد امام زاده حاتم(ع) نیز در روستای رضوان در مجاورت این روستا قرار دارد .

هلیا باغبان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار