پیشنهادی برای دوستداران طبیعت:

سفر به دشت شقایق های سرخ

ملارد(پانا)- روئیدن شقایق‌های سرخ سالهای زیادی است که در منطقه اخترآباد ملارد رخ می دهد و باعث زیبایی و شگفتی هر چه بیشتر این دشت می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۹۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سفر به دشت شقایق های سرخ

دشت اخترآباد، در فصل بهار مخصوصا در اواسط اردیبهشت ماه، میزبان شقایقهای وحشی است، این شقایق‌های وحشی و شگفت‌انگیز هر ساله بسیاری از اراضی دشت اخترآباد را می‌پوشانند و منظره چشم نواز و زیبایی را برای مردم به ارمغان می آورد.

در این منطقه علاوه بر دشت شقایق‌ها، پدیده‌های طبیعی دیگری نیز نمایان شده و از جمله آنها این است که بیش از ۳۰ رشته قنات دراین منطقه جاری است و ۲۰ اثر تاریخی، فرهنگی وجود دارد که در صورت توجه ویژه مسئولان، اطلاع رسانی و معرفی آثار موجود، این ظرفیت را دارد که مانند دشت لاله‌های واژگون استان چهارمحال و بختیاری و باغ لاله گچسر جاده چالوس، در سطح ملی مطرح شود.

روستای اخترآباد به واسطه این دشت می‌تواند به روستاهای هدف گردشگری تبدیل شده و هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب کند، این منطقه در ۴۰ کیلومتری غرب شهرستان شهریار و ۲۵ کیلومتری جنوب غرب شهر صفادشت واقع است و این ظرفیت را دارد که به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملارد تبدیل شود.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار