ثبت شیوه تهیه پنیر لیقوان در فهرست آثار ملی

تبریز(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از ثبت شیوه تهیه پنیر لیقوان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت شیوه تهیه پنیر لیقوان در فهرست آثار ملی

احمد حمزه زاده افزود: این محصول به عنوان یکی از نماد‌های مهم و اصلی لبنی آذربایجان، از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری غذا در آذربایجان شرقی و کشور محسوب می‌شود که حاصل زحمات نسل‌های متمادی از مردم خوش ذوق روستای لیقوان است.

وی اظهار کرد: طبق اسناد گذشتگان، تولید پنیر بیش از صد‌ها سال قبل بین مردم منطقه رایج بوده و به همین علت می‌توان پنیر لیقوان را یکی از بهترین پنیر‌های ایران و جهان دانست که از شیر گوسفند نژاد قزل به دست آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: پنیر لیقوان از جمله پنیر‌های مشهور و منحصربه فرد جهان است که به سبب اینکه از شیر حیوانات پرورش یافته در دامنه سهند تولید می‌شود، به لحاظ مرغوبیت، کیفیت، عطر و طعم خوب در سطح عالی قرار دارد.


حمزه زاده ادامه داد: این اداره‌کل از سال گذشته در حال طی فرآیند ثبت پرونده پنیر لیقوان در فهرست آثار ملی بود که خوشبختانه با پیگیری مستمر معاونت میراث‌فرهنگی استان شیوه تهیه پنیر لیقوان به عنوان یکی از آثار ناملموس استان در جلسه اخیر شورای ثبت ملی آثار، در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار