پویش «ایران مهربان»، پویشی برای حمایت از ایتام

زنجان (پانا) - حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی امام‌ جمعه شهر قیدار و همچنین ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان خدابنده در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان به جمع حامیان ایتام این شهرستان پیوستند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پویش «ایران مهربان»، پویشی برای حمایت از ایتام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، امام‌جمعه شهر قیدار و فرماندار خدابنده به جمع حامیان ایتام پیوستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی امام‌جمعه معزز قیدار نبی و ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان خدابنده با عضویت در پویش ایران مهربان، سرپرستی از ایتام شهرستان را بر عهده گرفتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در اهمیت کمک به ایتام در دین مبین اسلام به حدیثی از رسول خدا اشاره کرد و گفت: رسول اکرم فرموده است:

«من و حامی یتیم در بهشت در کنار هم خواهیم بود.»

وی با تأکید براین نکته که خداوند سهم فقرا را در مال اغنیا قرار داده است افزود: بخشش نه‌تنها موجب کم شدن مال نمی‌شود، بلکه خداوند متعال چندین برابر آن را به صاحبش عطا می‌فرماید.
پویش «ایران مهربان» با هدف بهبود وضعیت معیشتی ایتام و فرزندان تحت حمایت کمیته امداد اجرایی می‌شود و رویکرد مهم این پویش جذب حامی و افزایش سرانه پرداختی کمک‌ها به ایتام و فرزندان «محسنین» در جامعه هدف است.
گفتنی است در تاریخ 24دی‌ ماه سال جاری با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در فرمانداری شهرستان خدابنده جلسه شورای اداری با موضوع «تبیین هر کارمند حامی فرزند معنوی ایتام و محسنین» برگزار و در پایان جلسه روسای ادارات شهرستان تقبل هزینه های حمایت از ایتام را پذیرفتند.

فرماندار خدابنده نیز در ادامه سخنان امام جمعه عنوان کرد: کارنامه کمیته امداد استان زنجان در خدمت رسانی به محرومین بسیار درخشان است. کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خدمات ارزشمندی در مناطق مختلف استان به ویژه در روستاها و مناطق محروم ارائه کرده است و کارنامه این نهاد در خدمت رسانی به محرومین بسیار درخشان است.
ایوب بیگدلی، فرماندار شهرستان خدابنده در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضورحجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان و هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه گفت: یکی از اهداف اولیه انقلاب اسلامی محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است که کارنامه کمیته امداد استان در این خصوص بسیار درخشان است.
وی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در کمیته امداد به‌ ویژه در روستاها و مناطق محروم انجام‌ شده است، افزود: اگر این نهاد مقدس نبود با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم، بنابراین خدمت‌رسانی در نهاد مقدس کمیته امداد بسیار ارزشمند است.
بیگدلی با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه ایجاد اشتغال و توانمندسازی برنامه‌های موفقی داشته است، افزود: با حمایت این نهاد و برنامه‌ریزی و نظارت‌های مؤثر کمیته امداد بسیاری از خانواده‌های تحت حمایت امروز با رسیدن به توانمندی و خودکفایی در صف خیران و نیکوکاران قرار گرفته و خود، تبدیل به خیر شده‌اند.
وی به پویش ایران مهربان و طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی اشاره کرد و افزود: شهرستان خدابنده دیار مؤمنان و خیران است و همه کارکنان ادارات و مسئولین و اهالی این شهرستان در کارهای خیر و انسان دوستانه پیش‌قدم هستند، ضمن حمایت و مشارکت در طرح مذکور دبیرخانه طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی، در فرمانداری تشکیل و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.
وی همچنین برگزاری جلسات، بسترسازی این طرح از طریق بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و اطلاع‌رسانی از طریق سامانه شاد را جزء تصمیمات این جلسه عنوان کرد و مشارکت جدی همگان را در این طرح خواستار شد.
در پایان این جلسه فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان خدابنده با شرکت در طرح هر کارمند یک حامی از طرح اکرام و ایتام و فرزندان محسنین به پویش ایران مهربان پیوستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار