افزایش 65 درصدی توزیع بذر گندم آبی در شهرستان شیراز نسبت به سال زراعی گذشته

شیراز (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از توزیع بیش از 680 تُن ارقام مختلف بذر گندم آبی در طبقه گواهی شده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 65 درصدی توزیع بذر گندم آبی در شهرستان شیراز  نسبت به سال زراعی گذشته

ذبیح اله سیروسی با اشاره به اهمیت و جایگاه بذر در افزایش و پایداری تولید افزود: با توجه به لزوم مصرف بهینه و افزایش ضریب نفوذ بذر تا پایان کشت 680 تُن بذر گندم آبی توزیع شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش داشته است.
او ادامه داد: در سال جاری تلاش تمامی کارشناسان و مدیران پهنه بر ترویج ارقام جدید، زودرس و مناسب با شرایط منطقه شامل ارقام سیروان، چمران2، پیشتاز، مهرگان، طلایی، ترابی بوده است.
سیروسی گفت: با نظارت کامل مدیران پهنه و کارشناسان مدیریت، توزیع بذر توسط 7 عامل اعم از شرکت های تعاونی روستایی و تعاونی تولید در سطح شهرستان انجام شده است.
این مقام مسئول عمده ترین مشکل در سال جاری را کمبود بذرهای ارقام آبی و دیم مناطق سردسیر دانست و اظهار امیدواری کرد: با انجام برنامه ریزی لازم این بذرها در سالهای آتی در استان تولید و تامین شود.

پایان کشت گندم در مزارع شهرستان شیراز

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در سال زراعی جاری 37075 هکتار از مزارع شهرستان شیراز به کشت گندم اختصاص یافت که این میزان 30 درصد بیشتر از سطح ابلاغی و تعهدات شهرستان است.
سیروسی با اشاره به اهمیت کشت گندم و لزوم پایداری در تولید این محصول استراتژیک تصریح کرد با تلاش کارشناسان اداره تولیدات گیاهی و مسئولین پهنه کشت گندم از نیمه اول آبان ماه آغاز و تا هفته اول دی ماه ادامه داشت که در این مدت، 8945 هکتار از مزارع گندم آبی و 28130 هکتار نیز به صورت دیم کشت شد.
به گفته او در سال زراعی علاوه بر دقت همکاران بر رعایت تمامی اصول زراعی از جمله تهیه بستر و آرایش مناسب و استفاده از ارقام پر پتانسیل و زودرس در منطقه، بیش از 73 در صد از سطوح کشت نیز به صورت مکانیزه و با دستگاه‌های کارنده کشت شد.
سیروسی در پایان اظهار امیدواری کرد با ادامه نزول رحمت الهی و تلاش تمام کارشناسان و همت بهره‌برداران در انجام به موقع عملیات داشت از این مزارع بیش از 80هزار تُن محصول تولید و به مراکز خرید تحویل گردد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار