شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان (پانا) - نخستین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی جاری به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در این جلسه به تشریح بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» پرداخت و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان قانون مادر برای ایجاد تحولات اساسی و بنیادی در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

محمود همت افزود: هر حوزه برای رسیدن به هدف باید نقشه راه داشته باشد و نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول است که ۲۵ بسته تحولی برگرفته از راهکارهای سند تحول بنیادین باید در طول سال تحصیلی توسط تمامی حوزه‌ها عملیاتی شود.

وی ادامه داد: بسته تحولی سازمان دانش آموزی با عنوان «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» اولین بسته بود که به تأیید وزیر محترم آموزش و پرورش رسید و بسیار از آن استقبال شد.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بسته تحولی نقشه راه فعالیت های سه حوزه پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی است .

جذب 124 هزار دانش آموز در تشکل پیشتازان

همت ادامه داد: اولین مرحله در بخش فعالیت های پیشتازان جذب دانش آموز و مربی پیشتاز است که سهمیه ابلاغی به استان ما برای جذب دانش آموز 107 هزار و 70 نفر و در بخش مربی3 هزار و 873 نفر بود که توانستیم بالاتر از سهمیه مورد انتظار، 124 هزار و 957 دانش آموز و 4 هزار و 28 مربی در تشکل پیشتازان جذب کنیم.

وی افزود: از آنجایی که یک بخش از بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» مختص به خبرگزاری پاناست، اولین قدم در اجرای این بسته تحولی یعنی «دوره تربیت مدرس خبرنگاری» با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز استان برگزار شد.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این دوره براساس سهمیه اعلام شده از مرکز، 10 نفر از فرهنگیان علاقمند از شهرستان های زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار در زاهدان گردهم آمدند و از طریق ویدئو کنفرانس در این دوره سراسری که از مرکز مدیریت می شد، شرکت کردند.

همت افزود: از مجموع 32 استان کشور 30 استان موفق به حضور ویدئو کنفرانسی در دوره شدند که خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان با استفاده از امکانات و تجهیزات حداقلی توانست حضوری فعال در این دوره داشته باشد.

افزایش اخبار تولیدی در خبرگزاری پانا

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شهریور تا کنون بیش از 500 مطلب در سایت خبرگزاری در قالب خبر، مصاحبه، گزارش و گزارش تصویری پیرامون موضوعات و مشکلات استان به ویژه حوزه آموزش و پرورش منتشر شده که 68.4 درصد این مطالب تولید دفتر خبرگزاری در استان بوده است.

وی تصریح کرد: مجلس دانش آموزی هم در سه بخش کشوری، استانی و شهرستانی تشکیل می شود که در بخش کشوری 6 نماینده شامل 3 دانش آموز دختر و 3 دانش آموز پسر از استان سیستان و بلوچستان حضور دارند.

مدیر سازمان دانش آموزی خاطر نشان کرد: بخش استانی شامل 100 نماینده ی از سراسر استان است که در دو بخش دختران و پسران تشکیل می شود که هر بخش شامل 50 نماینده است .

تشکیل مجلس دانش آموزی شهرستانی در 12 شهرستان

همت ادامه داد: بخش شهرستانی که بر اساس بسته تحویلی شهرستان ها و مناطقی که بالای 25 مدرسه متوسطه اول و دوم دارند با ید در آنجا مجلس دانش آموزی تشکیل شود. در استان ما 12 شهرستان منطقه شرایط تشکیل مجلس دانش آموزی را داشتند که عبارتند از ناحیه 1، ناحیه 2، زابل، خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران ، چابهار، کنارک، دشتیاری ، راسک و دلگان که در هربخش دختر و پسر با 25 نماینده تشکیل می شود .

ضرورت همکاری دورن و برون سازمانی در اجرای طرح‌های خوداتکایی

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که سازمان دانش آموزی یک نهاد عمومی وغیر دولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است و باید بودجه مورد نیاز خود را برای اجرای تمامی برنامه هایی که ذکر شد را از محل درآمدهای درون و برون سازمانی خود که شامل ، حق عضویت ، فروش لباس فرم پیشتازان و دیگر عوامل درآمدزا تآمین کند، که این امر نیاز به پشتیبانی آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی دارد.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت: در سالهای گذشته این در آمدها از طریق نظارت بر سرویس و پوشاک مدارس و نیز توزیع شیر و حق عضویت تآمین میشد اما در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی هیچکدام از این فعالیتها قابل انجام نیست و سازمان دانش آموزی برای اچرای حجم عظیمی از این برنامه ها نیاز به راههای جدید و مناسب برای درآمد زایی دارد ، و این مستلزم حمایت همه جانبه حوزه های درون و برون سازمانی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار