حاجی میرزایی در گفتگوی هفته؛
قانون گریز نیستیم؛ پایبندی به قانون را شرط دینداری و مدیریت بهینه میدانیم
ما تسبیحی بودیم که نخ آن با شیوع کرونا پاره شد
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد اگر تمام ارکان در فهم مشترکی از موضوعات باشند کار کیفیت بهتر و قوام بهتری خواهد داشت کارکرد مجموعهها به سرعت پیچیده تر میشود و این شرایط متغیر مجموعهها را متاثر میکند هرچه بر پیچیدگی افزوده میشود باید درجه هوشمندی ارکان زیادتر شود.
محسن حاجی میرزایی در شانزدهمین نشست گفتگوی هفته با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاهها در بستر شبکه آموزش دانشآموزی (شاد) با بیان اینکه نظارت و حسابرسی بخش ضروری و کارکری یک مجموعه است اظهار کرد: از این طریق سلامت کار و صحت کار تامین و دستیابی به اهداف ممکن میشود، انظباط افزایش پیدا میکند و بهینگی میسر میشود. از این طریق مسئولیت پذیری جان میگیرد و شفافیت میدان پیدا میکند لذا این رکن کارکردی و رکین هر مجموعه به عنوان رکن اساسی شناخته میشود.
وی بیان کرد: هر رکن کارکردی میتواند عملکرد درست داشته باشد کارکرد بهینه هر رکن در عملکرد کلی ارزیابی میشود هرچه مجموعه روان تر کار کند این کارکردها دقیق تر و درست تر است ما به اعتبار تقسیم کار، تفکیک مسئولیتها و تخصص و تضمین اهداف از هم تفکیک شدیم اما نگرش جمعی و ترکیبی نیاز اساسی موفقیت است.
حاجی میرزایی افزود: اگر تمام ارکان در فهم مشترکی از موضوعات باشند کار کیفیت بهتر و قوام بهتری خواهد داشت کارکرد مجموعهها به سرعت پیچیده تر میشود و این شرایط متغیر مجموعهها را متاثر میکند هرچه بر پیچیدگی افزوده میشود باید درجه هوشمندی ارکان زیادتر شود.
گفتگوها مجال خوبی برای هم فهمی و هم درکی از پدیدهها را به وجود میآورد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اینکه هر مجموعه ای تا چقدر قادر است با پیچیدگیها خود را پیش ببرد قابل اهمیت است اشاره کرد: گفتگوها مجال خوبی برای هم فهمی و هم درکی از پدیدهها را به وجود میآورد این نشستها از این قبیل اهداف دارند تا دیدگاهها را به هم نزدیک کنیم چراکه نفع ملی ما در گروی این گفتگوهاست.
وی اظهار کرد: با تغییر شرایط مانند کرونا با یک مخاطره بزرگ روبرو شدیم و مسائل، پیوندها و روابط تعریف شده در گذشته امروزه آسیب دید و رابطه ستاد و مدرسه، مدرسه با معلم، معلم با دانشآموز و مدرسه با خانواده همچنین روش پاسخگویی و تعیین تکلیف و ارزیابی کردن با مخاطره آسیب دید و شیرازه این موضوعات از هم پاشید اما کار تعطیل نشد.
ما تسبیحی بودیم که نخ آن پاره شد
حاجی میرزایی به شیوع کرونا به عنوان یک پیشامد فراگیر و غیرمنتظره اشاره کرد و با بیان اینکه ما تسبیحی بودیم که نخ آن پاره شد افزود: این تسبیح ۱۰۰ دانه نداشت بلکه بیش از ۱۳ میلیون دانشآموز در ۷۲۰ منطقه آموزشی و ۱۰۰ هزار مدرسه داشت لذا باید در این زیست بوم جدید فرآیندها را از نو تعریف میکردیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نخست به تلویزیون پناه بردیم و تلویزیون نیز به سرعت به یاری ما آمد ادامه داد: به سرعت متوجه شدیم این موضوع یک رابطه عرضه است و مشخص نیست سمت تقاضا چه اتفاقی میافتد لذا به سراغ پیام رسانها رفتیم و چند پیام رسان داخلی را انتخاب کردیم. از آنان خواستیم به ما تضمین دهند اما هیچ کدام حاضر نشدند حتی تست بدهند تا مشخص شود ظرفیت پاسخگویی در این ابعاد را دارند یا خیر چون ما یک محیط ایزوله نیاز داشتیم.
به تدریج قابلیتهای شاد افزایش یافت
وی با بیان اینکه در نهایت شبکه شاد متولد و یک بستر عمومی فراهم شد که به تدریج قابلیتهای آن افزایش یافت گفت: ما با ایجاد شبکه شاد به بزرگترین خدمت مبتنی بر آی تی در کشور تبدیل شدیم. بدیهی است که در این مسیر ناشناخته و نوپدید خطاهایی کرده باشیم در همین راستا باید نهادهای نظارتی و حسابرسی، ما را در این بستر نوپدید مشاهده کنند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه ما قانون گریز نیستیم و پایبندی به قانون را شرط دینداری، انقلابی گری و مدیریت بهینه میدانیم عنوان کرد: قانون را میثاق مشترک میدانیم و معتقدیم اگر خطایی و مشکلی پیش بیاید نیازمند ارزیابی دقیق تری است.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: باید ریشههای خطا را پیدا و برای آن چاره اندیشی کنیم. سرمایه ما آبرو و اعتماد مردم است سرمایه ما باور مردم به سلامت مجموعه ماست ما فکر میکنیم جامعه ما را معلم معلمان میداند و باید برای آن شان و احترام درونی قائل باشیم لذا همیشه مراقبت و تلاش میکنیم به این آبرو خدشه ای وارد نشود.
ارسال دیدگاه