قرائتی: فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب نشانه توجه و اهتمام ویژه ایشان به آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب بیان کرد فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب نشانه توجه و اهتمام ویژه ایشان به آموزش‌وپرورش است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
قرائتی: فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب نشانه توجه و اهتمام ویژه ایشان به آموزش‌وپرورش است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با شعار فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری و تربیت تمام ساحتی در ساختمان شهید رجایی و حضور مجازی روسا و مدیران آموزش‌وپرورش برگزار شد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز نخست اجلاس، اظهار کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب باید در قالب یک کتاب چاپ و به معلمان آموزش داده شود لذا فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید فراموش شود باید کاری کنیم تا سخنان دیروز ایشان ماندگار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: توصیه‌های ایشان در خصوص دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی و حتی مهدکودک‌ها خیلی مهم و باید سرلوحه کارها در آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

وی افزود: طرح‌های خوبی معلمان دارند ضروری است این طرح‌ها و خلاقیت‌ها هرساله در یک کتاب ثبت و چاپ شود تا مورداستفاده دیگران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره شبهاتی که در نسل جدید خصوصاً جوانان و نوجوان پدید می‌آید، اظهار کرد: گاهی اوقات جوانان در مسائل دینی شبهاتی دارند که باید به‌دقت گوش کرد و به سوغات آن‌ها پاسخ داد.

وی ادامه داد: همه انسان‌ها دارای خلاقیت هستند، بسیاری از محتوای کتاب‌های درسی بار علمی لازم و کاربردی لازم را ندارند لذا اطلاعات غیرمفیدی را به دانش آموزان می‌دهند بنابراین باید محتوای موردنیاز و کاربردی را جایگزین آن‌ها کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بابیان اینکه معلم تنها در کلاس درس معلم نیست بلکه در همه‌جا باید معلم و راهنما باشد، اظهار کرد: در کار تربیتی، ارتباط مستقیم با مخاطب تأثیر بیشتری دارد لذا تربیت فردبه‌فرد نسبت به‌کلی گویی مؤثرتر است.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه و در بین جوانان باید ریشه‌یابی شوند و آن را رفع کرد، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن تزکیه بر تعلیم مقدم است و این موضوع سه بار در قرآن تکرار شده است که ناشی از اهمیت موضوع است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه کار تربیتی برای کودکان و نوجوانان بسیار باارزش و در اولویت است و بر موعظه بزرگ‌سالان برتری دارد، اظهار کرد: بسیاری از سدها و قفل‌ها را باید شکست، بسیاری از حوزه‌ها قفل‌شده باید آن‌ها را شکست تا بتوان کار تربیتی کرد.

وی بر آموزش مهارت به دانش آموزان تأکید و ادامه داد: فراگرفتن مهارت بسیار بااهمیت و کلید حل بسیاری از مشکلات است لذا کسی که مهارت‌های لازم و موردنیاز زندگی را فراگیرد مسائل زندگی را به‌راحتی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به سوره مبارکه تین در قرآن، عنوان کرد: علم ثابت کرده آمدن یک‌بار کلمه زیتون و شش بار کلمه تین در یک سوره از قرآن کریم نشانه‌ای از خاصیت این تناسب است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت آموزش قرآن کریم به کودکان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: قرآن کتابی جامع و کامل است که پر از نکات در همه امور زندگی است لذا باید شیرینی این آیات را به کودکان چشاند.

حجت‌الاسلام قرائتی بابیان اینکه معلمان باید بدون هیچ چشم‌داشتی مطالعه کنند و حداقل هفته‌ای یک کتاب از نویسنده‌هایی باسواد مطالعه کنند، ادامه داد: معلمی شغل بسیار شریف و مهمی است و قابل قیاس با سایر شغل‌ها نیست زیرا تنها شغلی است که شخصیت‌ها را پرورش می‌دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با توصیه به فرهنگیان گفت: برای اشاعه نماز در مدارس تلاش کنید و در هر کاری نیت الهی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار