معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان:

9 هزار و 870 نفر تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار خواهند گرفت

هرمزگان(پانا)-معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد مطابق حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی، در سال جاری بیش از نه هزار و 870 نفر در هرمزگان تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار می گیرند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
9 هزار و 870 نفر تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار خواهند گرفت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، مرتضی آخش جان از ابلاغ حجم 9 هزار و 870 نفر برای ثبت نام و آموزش در دوره های مختلف سواد آموزی خبر داد و گفت: حجم فعالیت های سوادآموزی استان، متأثر از اطلاعات پایگاه اسمی سطح سواد، برنامه سه سطحی استان ها، ظرفیت عملکرد سنواتی استان در سال های اخیر ابلاغ شد.

وی افزود: به گونه ای برنامه ریزی شده است که در دوره سواد آموزی استان، 4هزار و 500 نفر ایرانی و 429 نفر از اتباع را شناسایی کنند تا آنها جذب شوند و آموزش ببینند.

آخش جان ادامه داد: در دوره انتقال، بیش از دو هزار و 320 نفر و در دوره تحکیم نیز بیش از دو هزار و 620 نفر تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار خواهند گرفت.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان به گونه ای برنامه ریزی کرده است که 7 هزار و 76 نفر را در برنامه های مکمل که در طول سال اجرا خواهد کرد تحت پوشش قرار دهد که این رقم شامل 700 نفر در طرح مهارت آموزی مراکز یادگیری محلی، 220 نفر کم سواد در طرح آموزش مقدمات رایانه، 4 هزار و 500 نفر در طرح آموزش عملی نماز و یک هزار و 656 نفر در طرح حلقه های کتابخوانی است.

این مسوول اضافه کرد: برای دوره سواد آموزی به ازای هر نفر 925 هزار تومان، برای دوره تحکیم 170 هزار تومان و برای دوره انتقال 980 هزار تومان سرانه هزینه های مستقیم سوادآموزی تحت عنوان فعالیت های واگذاری تعریف شده است که پس از احراز شرایط قبولی سوادآموزان به موسسات غیر دولتی واجد شرایط طرف قرارداد و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی قابل پرداخت است و موسسات غیر دولتی طرف قرارداد ملزم به پرداخت کلیه کسورات قانونی و رعایت سایر ضوابط و مقررات قانونی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار