با پیشنهاد بهاره آروین تصویب شد؛

به‌روزرسانی جرایم بر مبنای آخرین نسخه اصلاحی عوارض

تهران (پانا) - با تصویب شورای شهر تهران از این پس جرایم دیرکرد در پرداخت عوارض، به صورت خودکار بر مبنای آخرین نسخه اصلاحی عوارض محاسبه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
به‌روزرسانی جرایم بر مبنای آخرین نسخه اصلاحی عوارض

بهاره آروین در دویست و بیستمین جلسه شورای شهر تهران ضمن پیشنهاد یک ماده الحاقی به لایحه «چگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان موضوع تبصره (11) ماده (100) قانون شهرداری» گفت: نسخه قبلی مصوبه مربوط به سال ۹۳ است اما طی ۶ سال به روز نشده است؛ به همین دلیل جرایم هنوز بر مبنای اصلاحیه ۶ سال پیش محاسبه می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: دوستان در این لایحه تعیین جریمه را به عوارض سال ۹۸ ارجاع داده‌اند اما نظر من این است که اگر عوارض به‌روز شدند شهرداری جریمه را هم به‌روز کند. چون وقتی پایه تغییر می‌کند باید جریمه هم تغییر کند و در تعیین جریمه آخرین نسخه اصلاح‌شده پایه مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر جریمه‌ها مربوط به ۶ سال پیش باشد خیلی ناچیز می شود. پس بهتر است برحسب عوارض جریمه هم تغییر کند و فقط در صورتی که عوارض زیاده افزایش یافت و شورا تشخیص داد روزآمدسازی جریمه برای یک یا دو سال انجام نشود.

این پیشنهاد با ۱۸ موافق از ۱۸ نفر از حاضران تصویب شد و برمبنای آن مقرر شد در مصوبات ارجاع‌شده آخرین نسخه اصلاحی مبنای محاسبه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار