افزایش نشاط در جو خانواده موجب کاهش استرس در مقابله با کرونا می شود

بوشهر(پانا)_ عضو شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان بوشهرگفت : اطلاعات و دانش بیش از حد در یک موضوع نه تنها کمکی به کاهش استرس و نگرانی نمی کند بلکه باعث افزایش آن می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نشاط در جو خانواده موجب کاهش استرس در مقابله با کرونا می شود

دکتر شاهین افشار پور عضو شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان بوشهردر گفتگو با پانا بیان کرد : یکی از مهم ترین دلایل بروز تنش در بین کودکان و بزرگسالان دریافت اطلاعات مازاد بر نیاز است.

اوگفت : اطلاعات و دانش بیش از حد در یک موضوع نه تنها کمکی به کاهش استرس و نگرانی نمی کند بلکه باعث افزایش آن می شود.

افشار پور افزود : در حال حاضر با توجه به خبررسانی از طریق رسانه ملی و شبکه های مجازی به اندازه نیاز اطلاعات کسب کرده ایم. مابقی اطلاعات که روزمره به دست می آوریم مورد نیاز نیست. بنابراین ترجیحاً از گروه های واتساپی که اخبار منفی منعکس می کنند خارج شویم.

افشار پور تصریح نمود : انجام حرکات و نرمش های ساده یا حرکات کششی همزمان با موسیقی بدون کلام آرامش بخش می تواند لحظاتی نگرانی را از کودکان دور کند.

او گفت : انجام بازی های ساده مثل منچ بازی، شطرنج و ... هم چنین بررسی آلبوم های دوران گذشته و مرور خاطرات والدین و صحبت کردن در مورد افراد خانواده باعث گرمی روابط و تقویت جو عاطفی خانواده می شود.

دکتر افشار پور افزود : افراد در هنگام استرس معمولا با خطاهای کوچک دیگران برخوردهای شدید انجام می دهند. از خطاهای کودکان چشم پوشی کردن و بازخورد مثبت به یکدیگر دادن می تواند به کاهش استرس و افسردگی کمک کند.

افشار پور تاکید کرد : استفاده از سریال های طنز، فیلم های نشاط آور در این برهه می تواند باعث افزایش سطح شادی خانواده شود. بهتر است از دیدن فیلم های دلهره آور و ترسناک خودداری شود و از با هم بودن لذت ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار