مشاور استاندار تهران: انتخابات تمرین مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است

ورامین (پانا) - با حضورمشاور استاندارتهران در امور روحانیون همایش رای اولی‌های پیشوا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاور استاندار تهران: انتخابات تمرین مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است

در این نشست حجت‌الاسلام خزائی مشاور استاندار تهران در امور روحانیون در سخنانی اظهار کرد: بلوغ شرعی دختران و فرا رسیدن سن تکلیف آنان زودتر از پسران نشان می‌دهد که دختران از نظر فکری از پسران قوی تر هستند.

او در ادامه افزود: حضور شما در جشن‌ تکلیف سیاسی نشان می‌دهد که برای حضور در یک میدان سیاسی تمرین کنید تا با تعیین مدیران در سرنوشت خود سهیم‌ باشید.

مشاور استاندار تهران گفت: جوانان آینده سازان یک کشور بوده و دارای شور، نشاط و هیجان هستند و از طرفی بزرگسالان از پختگی و درایت برخوردارند و این دو لازمه و جزو لاینفک‌ یکدیگر در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام خزائی بیان کرد: وقتی شور، نشاط و انرژی جوانی و پختگی و شعور بزرگسالان ممزوج می‌شود، قدرت عظیمی به دست می آید که دنیا را به زانو در می‌آورد.

او اذعان کرد: شما به عنوان کسانی که در این جشن تکلیف سیاسی شرکت کردید حضور جدی، خلاقانه و همراه با تفکر در انتخابات دارید.

حجت الاسلام خزائی ادامه داد: معمولا انسان هایی که می خواهند اولین‌بار در‌ پای صندوق‌های رای بروند بیشتر کنکاش نموده و حساسیت بیشتری دارند.

او افزود: قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن از وظایف مجلس شورای اسلامی است، قانونگذاری همان ریل گذاری است که اگر حساب شده باشد و متخصصین در آن دخیل باشند قطعا دولت و قوه قصاییه نیز که باید در این قالب حرکت کنند به سرمنزل مقصود می رسند ولی اگر خوب ریل‌گذاری و تدبیر نشود قطعا قوای دیگر نیز دچار مشکل خواهند شد.

مشاور استاندار تهران اظهار کرد: اینجا وظیفه ماست که به درستی انتخاب کنیم و توجه نماییم که چه کسی و با چه سابقه ای برای این‌جایگاه مهم انتخاب می‌شود و اگر ریل گذاری درست باشد ولی نظارت کافی وجود نداشته باشد باز هم به مشکل برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: نماینده باید متفکر، پخته، متدین، سالم، پاک و در فکر نجات ملت بوده و علاقمند به توسعه ملت و مشتاق شور و نشاط جوانان باشد.

او گفت: دانش آموزان باید مشارکت سیاسی و اجتماعی را تمرین کنند و باسواد فردی است که رفتار اجتماعی درست و همزیستی مسالمت‌آمیز و سالم داشته باشد.

خبرنگار:محمدرضااردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار