معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان عناصر اثرگذار مورد استفاده قرار گیرد

یزد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان عناصر اثرگذار و نه عنصر اثرپذیر استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان عناصر اثرگذار مورد استفاده قرار گیرد

اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، امروز (پنج‌شنبه ۲۷ مهر) در سالن آمفی‌تئاتر تالار مرکزی یزد با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام پورثانی در این مراسم گفت: برخی‌ها دانش‌آموزان را خیلی کوچک می‌بینند که فقط باید برای آن‌ها کلاس درس برگزار کرد در صورتی که دانش‌آموزان، نقش مهمی در زمینه‌های مختلف دارند و نباید آن‌ها را دست کم گرفت.

وی با اشاره به ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید در کشور ادامه داد: این قشر در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.

پورثانی افزود: دشمن برای ضربه زدن به کشور، دانش‌آموزان را هدف قرار می‌دهد؛ زیرا می‌داند این قشر اثرگذار هستند. بنابراین باید از ظرفیت این قشر به نحو شایسته استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: در برگزاری این جشنواره از کنشگران متعدد و متفاوت در حوزه مراقبت از آسیب‌ها مانند ستاد مبارزه مواد مخدر، کمیته امداد و بهزیستی، سازمان امور اجتماعی کشور و... استفاده شده است.

پورثانی اضافه کرد: هنگامی که سازمان‌ها و نهادها در کنار یکدیگر قرار گیرند، ظرفیت آن‌ها دوچندان و موجب هم‌افزایی می‌شود.

۲۲۰ برگزیده در جشنواره نوجوان سالم

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: در مجموع ۱۶۴۳ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره «نوجوان سالم، یاریگران زندگی» ارسال شده بود که ۲۲۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مذکور در 3 بخش افزود: این جشنواره در ۳۳ رشته در بخش دانش‌آموزی، ۶ رشته در بخش فعالیت‌های مدرسه و 4 رشته در بخش جامعه‌محور برگزار شد.

رحیمی‌نژاد گفت: در این جشنواره برای رسیدن به نسل سالم، خود دانش‌آموزان پیش‌قدم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: جلوه ویژه این جشنواره، چندبعدی و چندساحتی بودن آن است که علاوه بر دانش‌آموزان، اولیا و کادر مدرسه هم حضور دارند.

وی گفت: امروز دانش‌آموزان در این جشنواره نسبت به تولید فیلم، پادکست، یادداشت و... اقدام کردند که نشان از این است که این قشر، مشکل را لمس کرده و برای مقابله با آسیب‌ها و پیشگیری اجتماعی، آثار تولید کردند.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در بخش‌های مختلف قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار