مرضیه عباسی*

کار خبرنگار همانند رسالت حضرت زینب(س) است

بهاباد (پانا) - رسالت و کار خبرنگار همانند رسالت و کار حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا است و کسی که در این عرصه فعال است نباید کار خود را بیهوده و بی‌اثر جلوه دهد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کار خبرنگار همانند رسالت حضرت زینب(س) است

اوایل بازگشایی مدارس بود که مربی پرورشی دوران ابتدایی‌ام، مرا در سایت خبرگزاری پانا ثبت‌نام کرد. مهر ۱۴۰۲ به عنوان نماینده دانش‌آموزان دختر شهرستان بهاباد به اردوی ملی پانا که به مدت 3 روز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شد حضور یافتم.

در ابتدا از خبرنگاری، آگاهی کامل نداشتم اما به ندرت با سختی و شیرینی‌های کار خبرنگاری آشنا شدم و در این مدت ۹ ماه که با پانا همکاری می‌کنم توانستم خبرهای متفاوتی برای شهرستان تهیه کنم.

رسالت و کار خبرنگار همان رسالت و کار حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا است و کسی که در این عرصه فعال است نباید کار خود را بیهوده و بی‌اثر جلوه دهد.

خبرنگاری در مرحله اول، علاقه می‌خواهد و به دلیل اینکه من علاقه به این حرفه داشتم برای اینکه بتوانم مسائل و مشکلات شهرستان را منعکس کنم، وارد عرصه خبرنگاری شدم؛ چون دوست دارم زبان گویای مردم باشم و در این حرفه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوم.

خبرنگاری، دشواری‌های خاص خود را دارد و اگر علاقه نباشد به سرانجام نمی‌رسد. قشنگ‌ترین لحظات کار یک خبرنگار زمانی است که گزارش تهیه‌شده‌اش، منتشر شود و به نتیجه دلخواه خود برسد.

در پایان به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ پانا که هر لحظه شاهد زحمات همکاران خود در رسانه‌های مختلف هستم، خسته نباشید می‌گویم. ۱۷ مرداد در تقویم کشور به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده و این روز را به همه خبرنگاران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر تبریک می‌گویم.

*دانش‌آموزخبرنگار شهرستان بهاباد استان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار