مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد:

المپیاد دادرس با رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز برگزار شد

یزد (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین المپیاد آماده تیم‌های دادرس با رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز در اردوگاه شهدای امدادگر هلال احمر استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۷۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد دادرس با رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محمد عشقی درباره المپیاد دادرس گفت: در این مسابقات، دانش‌آموزان از ۱۱ شهرستان در بخش خواهران و برادران پس از شرکت در آزمون کتبی در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی - ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، اطفای حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

وی افزود: حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تیم‌های ۱۴ نفره از هر شهرستان در این مسابقات حضور داشتند، ادامه داد: دادرس مخفف (دانش‌‌آموزان آماده در روزهای سخت) است و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ بین جوانان و به‌خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول یعنی پایه هشتم با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

عشقی افزود: این طرح، آزمونی برای سنجیدن تبحر و دقت دانش‌آموزان و ارتقای سطح دانشِ دانش‌آموزان است و به مدت 2 روز در اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان در علی‌آباد تفت برگزار شد.

وی به برگزیدگان این المپیاد اشاره کرد و گفت: در بخش خواهران، تیم‌های خاتم، یزد و ابرکوه، مقام اول تا سوم را کسب کردند و کاپ بشردوستی را تیم شهرستان بافق به خود اختصاص داد و در بخش پسران نیز تیم‌های یزد، ابرکوه و اردکان، مقام اول تا سوم را کسب کردند و کاپ بشردوستی را تیم شهرستان بافق به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار