دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران:

ابرکوه، شایسته عضویت در لیست جهانی شهرهای خلاق است

ابرکوه (پانا) - دیبر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت ابرکوه، شهر بسیار زیبایی است که در معرفی آن باید تلاش شود و این شهر شایسته عضویت در لیست جهانی شهرهای خلاق جهانی است.

کد مطلب: ۱۴۸۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ابرکوه، شایسته عضویت در لیست جهانی شهرهای خلاق است

علی‌اکبر متکان در همایش سالانه مجله شفاهی مفید با موضوع «جهانی شدن ابرکوه» با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در این شهر وجود دارد و سرو ابرکوه، شناسنامه این شهر است، گفت: ابرکوه، شهر بسیار زیبایی است که در معرفی آن باید تلاش شود، چرا که ابرکوه به حق خود نرسیده و این شهر، شایسته عضویت در لیست شهرهای خلاق جهانی است.»

وی ادامه داد: در این سفر، تشخیص ظرفیت‌های بالای شهر تاریخی ابرکوه، من را شگفت‌زده کرد و تصور این همه ظرفیت تاریخی و فرهنگی برایم سخت بود؛ مگر با این بازدید که پذیرفتنی شد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به خصوصیات مردم ابرکوه گفت: مردم ابرکوه بسیار صمیمی و پرتلاش هستند. شاهد آن خانم‌های مُسن فعال در صنایع دستی که ساعت‌ها در حال کار مداوم بوده و هیچ شکایت یا وقفه‌ای در کار ندارند در جوانان و بانوان امروز کمتر چنین روحیه‌ای وجود دارد.

متکان افزود: آنچه در قالب فعالیت «مجله شفاهی محله دروازه میدان» انجام می‌شود قابل تدوین، مستندسازی و ارائه به عنوان یک الگو به یونسکو هست.

وی به بازدید از آثار تاریخی ابرکوه اشاره کرد و گفت: باید از تخریب بافت تاریخی پیشگیری شود و در حفظ هویت و فرهنگ و معماری منطقه سعی و اهتمام صورت بگیرد.

خبرنگار : فاطمه رجبی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار