دلنوشته‌های دانش‌آموزان اشکذری برای رفح

اشکذر (پانا) - دانش‌آموزان اشکذری، پس از با خبر شدن از جنایات صهیونیست‌ها در رفح، دلنوشته‌هایی را برای کودکان غزه نوشتند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌های دانش‌آموزان اشکذری برای رفح

امیر محمد دهقان، دانش‌آموز خبرنگار پانا نوشت: آمده بودیم برای امتحان عربی و زبان انگلیسی و با معلم‌مان هم صحبت شدیم که بحث کشید به ماجرای مظلومان و شهدای رفح، ماجرایی که دردناکی آن دنیا را بهم ریخته است؛ قرار شد دلنوشته‌ای بنویسیم به یاد آن‌‌ها که در ادامه می‌خوانید:

 (۱)

فصل امتحانات است؛ وسط امتحان علوم یک سوال از حرارت بود و در ذهن من آمد چند سانتی گراد حرارت می‌خواهد که بسوزاند یک چادر در رفح را و راستی کودک درون چادر چند فارنهایت می‌خواهد که بسوزد وسط آتش؟

(۲)

امتحان ریاضی بود؛ وسط امتحان ریاضی صحبت از ضرب و تقسیم شد.

راستی چند چادر در رفح بود؟ چند آدم درون آن‌ها؟

ضرب کنیم چند می‌شود؟

راستی چرا هیچگونه جواب این یکی بدست نمی‌آید؟ حکام بین الملل منهای شرف چند می‌شود انسانیتشان؟

(۳)

 ظاهرا این سوال از امتحان عربی ما جا ماند.

" رفح تنها نیست " را به عربی بنویسیم

راستی از پادشاهان عرب که عربی را فول هستند کسی نیست بپرسد فعل این جمله را مونث بیاوریم یا مذکر ، یا به حساب کودکان دختر و پسر درون چادرها باید فرق بکند چه فعلی بیاوریم؟

حالا کسی نیست فعل شرف را بدهد این حکام و امیران عرب صرف کنند؟ به صیغه جمع، مفرد یا اصلا اینها دنبال صیغه شهرت و شهوت دنیا راه افتاده‌اند! راستی ما هم امیر داریم " شهید امیر عبداللهیان " آن‌ها هم امیر دارند!

 (۴)

گفت هشتک چشم‌های به رفح است به انگلیسی بنویسید. چه سوال راحتی و چقدر جوابش سخت است وقتی هنوز می‌بینی که چشم‌هایی کورند و نمی‌بینند.

خبرنگار : امیرمحمد دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار