معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد:

جذب هنرجوی هنرستانی در موزه‎‎‌های یزد ممکن خواهد بود

یزد (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت در صورت تصویب اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش، جذب هنرجوی هنرستانی در کنار موزه‌های آموزش و پرورش ممکن خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۷۵۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جذب هنرجوی هنرستانی در موزه‎‎‌های یزد ممکن خواهد بود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد؛ علیرضا کمالیان در حاشیه مراسم تجلیل از هنرجویان برتر هنرستان‌های استان از تهیه اساسنامه موزه‌های فرهنگ و هنر با هدف جذب هنرجو در موزه فاخر علوم طبیعی یزد و توسعه موزه‌های آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در صورت تصویب اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش، جذب هنرجوی هنرستانی در رشته‌های گردشگری، مرمت و... در کنار موزه‌های آموزش و پرورش ممکن خواهد بود.

وی در پاسخ به انتقاد و شایعات برخی افراد غیرمطلع در مورد تعطیلی موزه علوم طبیعی یا لزوم هماهنگی قبلی برای بازدید از موزه آموزش و پرورش افزود: فلسفه وجودی موزه علوم طبیعی یزد، تعمیق فرآیند یادگیری دانش‌آموزان متناسب با محتوای کتب درسی در راستای سند تحول بنیادین است و هماهنگی قبلی با توجه به هدفمند بودن بازدید، تعداد بازدیدکننده و توضیحات مربوطه ضرورت دارد و بازدید گردشگران مورد نظر میراث فرهنگی در درجه بعدی اولویت است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد گفت: با وجود تمام سختگیری‌های مالی و نیروی انسانی، امکان بازدید سالانه ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز از موزه فراهم شده و از فعال‌ترین موزه‌های استان به شمار می‌آید.

کمالیان به تجربه موفق هنرستان مرمت وابسته به میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: میراث فرهنگی استان با تهیه محتوای تخصصی رشته‌های مرمت می‌تواند بزرگترین کمک را به هنرجویان این رشته انجام دهد، کاری که 2 سال گذشته از آن غفلت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار