معاون پرورشی یکی از مدارس املش:
ساعت پرورشی در مدارس باعث تاثیر عمیقتر در دانشآموزان میشود
املش (پانا) - معاون پرورشی مدرسه پروین اعتصامی املش گفت: میتوان ساعتی را بهعنوان ساعت پرورشی به کلاسهای دیگر مدارس برای بهتر شدن و حل مسائل اختصاص داد.

مریم ترازی، معاون پرورشی مدرسه پروین اعتصامی شهرستان املش در رابطه با هفته امور تربیتی در گفتوگو با خبرنگار پانا در رابطه با مشکلات واحد پرورشی گفت: «اولین و بزرگترین مشکل گروه پرورشی این است که مانند بقیه دروس در مدرسه تدریس نمیشود و هر کدام از دروس اصلی مدارس ۲ روز در هفته یا حداقل یک روز با دانشآموزان، کلاس درسی دارند و گروه پرورشی هیچ ساعت درسی با بچهها ندارد که بتواند برنامههای پرورشی را با دانشآموزان در میان بگذارند و بتوانند از وقتی که در اختیارشان قرار میگیرد، استفاده کنند و امور پرورشی را به بهترین نحو انجام دهند.»
وی درباره مشکلات دیگر گروه پرورشی افزود: «گروه پرورشی یعنی تشویق و ترغیب بچهها با جایزه و با برگزاری اردوهای خاص که باعث جذب بچهها به کارهای پرورشی بشود و این امکانات را در اختیار گروه پرورشی بگذارند که بسیار اندک و کم است. میتوان با یک سرانه جداگانهای که در اختیار مربیان و مدیران گروه پرورشی قرار میگیرد در جهت تشویق و ترغیب دانشآموزان مستعد در حوزه پرورشی استفاده کنند.»
ترازی گفت: «از دیگر مشکلات حوزه پرورشی میتوان به حجم بخشنامههایی که ارسال میکنند، اشاره کرد که حجم بخشنامهها بسیار زیاد است و باید در ۲ زنگ تفریح یا نهایتاً از تابلوهای پرورشی یا در مراسم آغازین مدرسه، دانشآموزان را توجیه کنیم که عملا این حجم از بخشنامههای پرورشی با این زمان کم قابل اجرا نیستند.»
وی در رابطه با پیشنهادات خود در رابطه با مشکلات حوزه پرورشی افزود: «خانوادهها را باید طوری درگیر امور پرورشی کرد که بهصورت نمرهگذاری در امور پرورشی باشد تا باعث شود خانوادهها درگیر مسائل پرورشی نیز باشند.»
ترازی گفت: «کارنامه پرورشی نیز یکی از راههایی برای جذب بیشتر دانش آموزان است. مانند درسهای دیگر یک نمره گذاری در کارنامه اصلی دانشآموزان باشد، ودرمعدل تاثیر گذار باشد تا خانوادهها نیز روی این موضوع مراقبت وحساسیت بیشتری داشته باشند. برای مثال در برگزاری مسابقات احکام یا نهجالبلاغه به صورت کلاس و نمره برای دانش آموزان انجام شود مانند لیگهای علمی یا جشنوارههای خوارزمی که از درون کتابها بیرون میآیند مسابقات پرورشی هم از درون کلاسها بیرون بیاید.»
او در پایان تاکید کرد و گفت: «تمام این مشکلات حتی در تشکیل گروههای سرود خیلی بهتر وراحتتر با چند ساعت برگزاری ساعت پرورشی انجام میشود.»
ارسال دیدگاه