برادر شهید ابراهیم جعفری‌بوئینی:

شهید ابراهیم جعفری در مقابل طاغوت و احیای حق از هیچ چیز ابایی نداشت

فومن (پانا) - برادر شهید ابراهیم جعفری‌بوئینی گفت: شهید ابراهیم جعفری‌بوئینی در مقابل طاغوت و احیای حق از هیچ چیز ابایی نداشت.

کد مطلب: ۱۵۰۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شهید ابراهیم جعفری در مقابل طاغوت و احیای حق از هیچ چیز ابایی نداشت

عظیم جعفری‌بوئینی، برادر شهید ابراهیم جعفری‌بوئینی در حاشیه مراسم هفته دفاع مقدس در دبیرستان فاطمیه شهرستان فومن در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «در خانواده ۸ نفره زندگی می‌کردیم و برادرم شهید ابراهیم، فرزند اول خانواده بود. ما در روستای بوئین شهرستان فومن به دنیا آمدیم و شهید ابراهیم، اولین معلم شهید در استان گیلان است.»

جعفری‌بوئینی با اشاره به خلاصه‌ای از فعالیت‌های شهید ابراهیم علیه نظام شاهنشاهی خاطرنشان کرد: «شهید ابراهیم علیه یک نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی فریاد و حرکت خود را آغاز کرد. او زمانی ندای خود را بلند کرد که ظلم و ستم همه جا را فرا گرفته بود و کسی جرات سخن گفتن در زمان شاه را نداشت.»

وی افزود: «شهید جعفری، اهل روستای بوئین فومن بود. شکنجه، گرسنگی وتشنگی مردم را از نزدیک می‌دید و برای گفتن حق در زمان طاغوت از هیچ چیز ابایی نداشت و چه در سر کلاس و چه در محافل مختلف که دعوت می‌شد از روستا به استان گیلان می‌رفت و به عنوان یک معلم، افشاگریِ نظام شاهنشاهی با سخنان خود آن‌ها را محکوم می‌کرد.»

جعفری در مورد زمان شهادت برادر شهیدش گفت: «وقتی حکومت شاهنشاهی می‌دید که معلم، ابراهیم جعفری در میان دانش‌آموزان و دانشجویان علیه حکومت طاغوت صبحت می‌کند در جست‌وجو و تعقیب او پرداخته و سعی کرد ایشان را به نحوی به شهادت برساند. شهید ابراهیم جعفری‌بوئینی در ۷ دی ۱۳۵۷ در خیابان لاکانی به شهادت رسید.»

برادر شهید، خاطرات خود را اینگونه ادامه داد: «شهید ابراهیم، روز تاسوعا و عاشورا به منزل ما آمد و با هم، راهی مسجد شدیم. روحانی مسجد با کمی تاخیر وارد مسجد شد و بعد از سلام و صلوات، بالای منبر رفت و در میان سخنان، آیه‌ای از قرآن را فراموش کرد که شهید ابراهیم همان آیه را در میان جمع، تلاوت کرد. روحانی با خوشحالی او را تشویق کرد و گفت خوشحالم که در زیر منبر، جوانانی با فرهنگ در مسائل دینی و قرآنی داریم.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نازنین‌فاطمه پورقنبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار