عزاداری مردم محله امیر شهید لاهیجان در شام غریبان امام حسین(ع)

لاهیجان (پانا) - مراسم شام غریبان امام حسین(ع) همراه با آیین خیمه‌سوزان در محله امیر شهید لاهیجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
عزاداری مردم محله امیر شهید لاهیجان در شام غریبان امام حسین(ع)

عزاداران حسینی در محله امیرشهید پس از گذشتن از چندین محل و خیابان در مسجد آقامیر شهید با سینه‌زنی در این شب عزیز، گِرد هم آمدند.

مراسم عزاداری مردم لاهیجان در شب شام غریبان امام حسین(ع) امسال هم پرشورتر از سال‌های قبل در 7 محل از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح به عشق سالار شهیدان در محله امیر شهید این شهر همراه با آیین خیمه‌سوزان برگزار شد.

مراسم عزاداری و خیمه سوزان شب عاشورا که نمادی از خیمه‌های سوخته اهل بیت(ع) در صحرای کربلا است با حضور عاشقان امام حسین(ع) در محله امیر شهید، هر ساله صورت می‌گیرد. خیمه‌سوزان ویژه عزاداری شام غریبان است و بنا بر آیین قدیم در محله امیر شهید این رسم بوده و هر سال تکرار می‌شود.

این حسینیه از جایگاه مذهبی ویژه‌ای در این شهر برخوردار است و عزاداران در شب عاشورا به حسینیه می‌آیند و مسجد لبریز از جمعیت می‌شود و سخنران بعد از آماده کردن مجلس، صحن حیاط را برای مداحی و سینه‌زنی آماده می‌کند که دیشب هم مداح با ذکر مرثیه، عزاداران را غرق در ماتم کرد و به سوگ نشاند.

این مراسم، فرصتی برای عاشقان فراهم می‌کند تا با حضور خود و عزاداری در شب عاشورا با آرمان‌ها‌ی والای نهضت عاشورا عهد و پیمان ببندند.

دانش‌آموزخبرنگاران: نوژان عارفی - هستی شمشادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار