آبشار ویسادار، مروارید درخشان گیلان

رضوانشهر (پانا) - آبشار ویسادار در منطقه رضوانشهر استان گیلان قرار گرفته و به دلیل ارتفاعی که دارد از آن به عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان یاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۵۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آبشار ویسادار، مروارید درخشان گیلان

آبشار ویسادار در استان گیلان در منطقه رضوانشهر قرار گرفته و به دلیل ارتفاعی که دارد از آن به عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان یاد می‌شود.

شکل خاص دیواره صخره‌ای این آبشار، ویژگی منحصربه‌فرد آن است که در کمتر آبشاری دیده می‌شود. فضای اطراف آبشار و دسترسی راحت به آن امکان خلق یک روز خوب را به خانواده‌ها می‌دهد.

کلمه‌ای به نام ویسادار به زبان تالشی وجود دارد که معنای آن سایه درخت بید است. به منظور رسیدن به آبشار ویسادار باید از جنگلی عبور کنید که پر از درختان درخت بید سر به فلک کشیده است.

حدود ۲۰ دقیقه باید در این جنگل حرکت کنید که به آبشار ویسادار در گیلان برسید. حضور در این جاده می‌تواند روحتان را تلطیف و انرژی‌های منفی را از آن دور کند.

آب زلال این آبشار در نمایشی بسیار زیبا پس از عبور از لایه‌های مختلف سنگی آن بر حوضچه کوچکی می‌ریزد و صحنه شگفت‌انگیزی را خلق می‌کند. سقوط آب در حوضچه سنگی آبشار ویسادار چنان زیبا و شکوهمند است که هر روز گردشگران بسیاری برای تماشای مسیر نسبتا طولانی جنگلی آن را می‌پیمایند تا از نزدیک شاهد این منظره حیرت‌انگیز باشند.

از آنجایی که این منطقه از آب‌وهوای معتدل خزری برخوردار است، بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار، فصول بهار و پاییز است.

دانش‌آموزخبرنگار: هستی پورعلی‌یکتا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار