آرامگاه میر شمس الدین لاهیجان

تهران (پانا)_میر شمس الدین یکی از فرزندان امام هفتم شیعیان است.بقعه میر شمس الدین در دوره صفوی ساخته شده و در دوره هایی مورد به بازسازی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آرامگاه میر شمس الدین لاهیجان

کی از مکان‌های تاریخی لاهیجان بقعه میر شمس الدین است.که یکی از معروف ترین زیارتگاه‌های لاهیجان به حساب می‌آید ‌

میر شمس الدین یکی از فرزندان امام هفتم شیعیان است.بقعه میر شمس الدین در دوره صفوی ساخته شده و در دوره هایی مورد به بازسازی قرار گرفته است.

درب ورودی بقعه میرشمس الدین نظر مردم را به خود جلب می‌کند، بیشتر قسمت‌های بیرونی این ساختمان آجری و مقاوم هستند به همین علت است، که پس از سالیان دور، هنوز هم سالم و پا بر جا مانده است.

اتاق آرامگاه دقیقاً در وسط‌ بقعه میر شمس الدین لاهیجان ‌قرار گرفته است و با بالا رفتن از چند پله کوتاه، می توانید ضریح را مشاهده کنید.درب این بقعه به صورت ۲۴ ساعته باز است و افراد گردشگر می توانند به صورت رایگان از آن بازدید کنند. همچنین در محرم، هنگام ولادت و یا شهادت امامان، در این مکان مراسم هایی برگزار می شود که همه مردم می توانند به راحتی در آن ها شرکت کنند.بر روی قبر میر شمس الدین یک صندوق چوبی قرار گرفته است که با استفاده از کنده کاری اسم آن را رویش نوشته اند.علاوه بر آن نقاشی‌های جالب و دیدنی روی دیوار های این مسجد حکاکی شده است.با مضمون روز عاشورا که هنرمند در این نقاشی‌ها واقعه روز عاشورا و به میدان رفتن حضرت ابوالفضل (ع) را به تصویر کشیده است .از طرفی دیگر درختان کهنسال حیاط این بقعه بسیار چشم گیر است. و هر ساله مسافران زیادی از شهرهای ایران به این بقعه متبرکه آقا میرشمس الدین سفر می‌کنند.

وقتی وارد شهر رویایی لاهیجان شدید به طرف خیابان شهدا بروید بعد از طی کردن تقریبا ۳۰متر از ابتدای این خیابان ،با کوچه میر شمس الدین رو به رو خواهید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار