آیین کاشت نهال در رضوانشهر برگزار شد

رضوانشهر‌ (پانا) - همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و در اقدامی نمادین، چندین اصله نهال توسط فرماندار و مسئولان شهرستان رضوانشهر غرس شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین کاشت نهال در رضوانشهر برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، آیین کاشت نهال با حضور سیدنادر صفوی (فرماندار رضوانشهر)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی‌نژاد (امام جمعه)، جانشین فرمانده سپاه، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی و دیگر مدیران شهرستانی برگزار شد.

فرماندار رضوانشهر در حاشیه آیین کاشت نهال در راستای اقدامات دولت سیزدهم که طرح کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال را شروع کرده است، گفت: درختکاری از جمله کارهایی است که همه مردم می‌توانند با کاشتن و حفظ درختان و جلوگیری از نابودی درختان و باغ‌ها در درون روستا و شهرها به گسترش پوشش گیاهی در کشور کمک کنند.

شهرستان رضوانشهر ۸۰ درصد نهال‌های استان گیلان را تولید می‌کند که شامل گونه‌های جنگلی از قبیل ون، توسکا، بلوط، افرا پلت، افرا شیردار، داغداغان، گیلاس وحشی، گلابی وحشی، خرمندی و سوزنی‌برگان همیشه سبز، سرو شیراز، سرو نقره‌ای، کاج تدا، کاج سیاه و کریپتومربا است.

هفته منابع طبیعی (۱۵ لغایت ۲۲ اسفند) فرصت مناسبی برای ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری است که تاثیر به‌سزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی، شادابی و سلامتی شهروندان دارد.

دانش‌آموزخبرنگار: هستی پورعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار