امام جمعه گنبدکاووس

ترکمن‌ها عاشق امام رضا (ع) هستند

گرگان(پانا)-امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به عشق و علاقه وافر ترکمن‌های ایران و آسیای میانه به امام رضا (ع)، گفت:دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان خدماتش را به ترکمن‌های منطقه افزایش دهد.

کد مطلب: ۸۴۰۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ترکمن‌ها عاشق امام رضا (ع) هستند

ایجاد دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های کشور یکی از اقداماتی بود که پس از حضور تولیت جدید این آستان مقدس به وقع پیوست و استان گلستان نیز از در زمره استان‌هایی قرار داشت که به سرعت این دفتر را راه‌اندازی کرده و در ماه‌های گذشته در اندیشه ایجاد دفاتر شهرستانی خود در سراسر استان گلستان نیز بوده است.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان گنبدکاووس را می‌توان نخستین دفتر رسمی در میان شهرستان های استان گلستان دانست که در سال گذشته راه‌اندازی شد و توانست در زمره اهداف این آستان مقدس گام‌های خوبی را در ارائه خدمات به محرومان و مستضعفان بردارد.

پس از تغییر در مدیریت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان و حضور سیدحسین علوی به جای حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نشست‌های وی برای ایجاد هماهنگی با ائمه جمعه در سراسر استان آغاز شد که یکی از این نشست‌ها دیدار با امام جمعه گنبدکاووس حجت‌الاسلام محمود ترابی بود.

امام جمعه گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه ایجاد دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان‌های کشور یکی از ابتکارات بسیار خوب و ارزشمند تولیت محترم آستان است، اظهار کرد: امیدواریم راه‌اندازی این دفاتر بتواند به توسعه و آبادانی نقاط محروم و رفع محرومیت در حد وسع خود بیانجامد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به اینکه دفاتر نمایندگی آستان قدس‌رضوی در استان‌ها باید اقدامات فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی متناسب با نیازهای مردم در هر استان صورت دهد، افزود: پیشنهاد ما این است که شورای علمی و پژوهشی در این دفاتر نمایندگی ایجاد شود تا راه‌های نوین ارائه خدمات و نیازسنجی‌های لازم در این حوزه را صورت دهد.

وی با تاکید بر عشق و علاقه وافر مردمان ترکمن در ایران و کشورهای آسیای میانه به ساحت مقدس امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: درخواست و توصیه بنده به مدیران محترم دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان و مجموعه مدیران این آستان مقدس این است که خدمات خود به ترکمن‌ها را افزایش دهند.

امام جمعه گنبدکاووس ارادت ترکمن‌ها به ائمه هدی به ویژه امام رضا (ع) را یک ارادت تاریخی دانست و اضافه کرد: در تاریخ منطقه به ویژه منطقه «مرو» نشانه‌های روشنی از ارادت و دلبستگی مردمان ترکمن به امام مهربانی‌ها وجود دارد که هر روز بر میزان آن نیز افزوده می‌شود.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان با اشاره به اینکه اعتبارات ویژه‌ای برای اردوهای جهادی به این دفتر تزریق شده است، ادامه داد: در این حوزه از ظرفیت همه نیروهای جهادی و پابه کار انقلاب در قالب کارگروه‌های تخصصی مختلف فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و آموزشی استفاده خواهیم کرد.

سیدحسین علوی با اشاره به اینکه کمک‌های ویژه به ایتام و نیازمندان در دستور کار دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان قرار دارد، تصریح کرد: در چند ماه گذشته بالغ بر یک هزار سبد کالا میان نیازمندان و ایتام در شهرستان‌های مختلف استان گلستان توزیع شده است.

وی از تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا و رسیدگی به برخی مادران و پدران شهدا که نیازمند یاری هستند، گفت: حدود 300 جهیزیه نیز برای دختران دم بخت نیازمند از سوی آستان قدس رضوی در استان گلستان تهیه شده که در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان با اشاره به سیاست جدید آستان قدس رضوی مبنی بر ارائه خدمات و اعتبارات برای رفع محرومیت در نقاط مرزی و محروم، گفت: در حال حاضر اعتبار خوبی برای توسعه منطقه مرزی و محروم کرند تزریق شده است که در حال برنامه‌ریزی برای هزینه آن در مسیر توسعه این منطقه هستیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر در سال 1396 و چهار ماهه سال 1397، گفت: گنبدکاووس با پراکندگی جغرافیایی بسیار زیاد و بالغ بر 170 روستا و نقطه جمعیتی پهناورترین شهرستان استان گلستان است که در تلاش هستیم به تمامی این مناطق خدماتی را بر اساس رسالت‌هایمان ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته یکی از برترین شهرستان‌ها در اعزام زائراولی‌ها به حرم مطهر امام رضا (ع) بوده است، افزود: امیدواریم بتوانیم همین مسیر را با عنایت الهی و با همکاری مردم و نهادها و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار