معاون تربیت بدنی و سلامت استان گلستان

بیش از 19500نفر دانش آموز در طرح آموزش حل مسأله معنوی شرکت کردند

گرگان(پانا)-بیش از 19500 نفر دانش آموز دختر متوسطه دوره اول در طرح آموزش حل مسئله معنوی با رویکرد پیشگیری از طلاق تحت آموزش قرار گرفتند .

کد مطلب: ۸۲۴۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 19500نفر دانش آموز در طرح آموزش حل مسأله معنوی شرکت کردند

رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت استان گلستان در اختتامیه طرح آموزش حل مسئله معنوی با رویکرد پیشگیری از طلاق گفت : خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است که ثبات یا ناپایداری­اش بر اعضای خانواده و جامعه اثر می­گذارد و فروپاشی این واحد کوچک گاه چنان اثر عمیقی بر فرزندان دارد که باورکردنی نیست. وی افزود: گذشته از اثراتی که طلاق بر زوجین می­گذارد در مواردی که زوجین دارای فرزندانی هستند، اثرات آن گریبان آنها را نیز می­گیرد، حتی می­توان گفت فرزندان از این پدیده بیشترین ضربه را متحمل می شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان گفت :تاثیر طلاق بر فرزندان بسیار پیچیده است, به طوری که آنها بطور ناخواسته درگیر تضادهایی می شوند که نه توان درک آنها را دارند و نه تاب تحمل و کنار آمدن با آن را دارند. جدایی پدر و مادر یک اثر آنی و زود گذر نیست ، بلکه در تمامی مراحل زندگی فرزندان اثرات منفی و زیان باری را بر جای خواهد گذاشت ، لذا بایستی تدابیر لازم برای حفظ و انسجام خانواده به کار برد. به همین منظور برای آگاهی بخشی و پیشگیری اولیه از این آسیب بر آن شدیم تا با همکاری و حمایت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و انجمن روانشناسی استان طرح آموزش حل مسئله معنوی با رویکرد پیشگیری از طلاق ویژه تمامی دانش آموزان دختر پایه هشتم و نهم استان را برگزار نماییم که در مجموع تعداد 19500 نفر دانش آموز دختر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند .

در ادامه عباس مظفری رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان در خصوص اهمیت دوران نوجوانی و انتخاب های این دوران و لزوم آگاهی بخشی به دانش آموزان و همچنین مهارتهای ارتباط موثر به ایراد سخن پرداخت و در خاتمه گفت : این طرح برای دانش آموزان دختر مقطع متوسطه بسیار اثر بخش بوده که در مجموع 19500 نفر دانش آموز دختر از 240 آموزشگاه طی 2 جلسه تحت آموزش سرفصل هایی چون : 1-آموزش و توانمند سازی دانش آموزان در فرآیند انتخاب آگاهانه و آموزش مهارت های پیش از ازدواج 2- آموزش مفاهیم دینی و حل مسئله معنوی به منظور ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان ، قرار گرفتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار