مشاور فرمانده کل سپاه کشور:

شهدا برای همه‌ی ملت، حق شفاعت دارند

گلستان (پانا)-مشاور فرمانده کل سپاه کشور، در مراسم یادبود شهدا روستا سرکلاته خرابشهر شهرستان کردکوی بیان کرد: شهید برای اقوام، خانواده و غریبه‌ها حق شفاعت ویژه دارد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شهدا برای همه‌ی ملت، حق شفاعت دارند

به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بیست و هفتمین یادواره شهدای روستای تاریخی سرکلاته خرابشهر (تمیشه) با حضور کمیل کهنسال مشاور فرمانده کل سپاه کشور و یکی از فرماندهان لشگر ویژه ۲۵ کربلا و جبهه مقاومت و مسئولین استانی و شهرستانی در روستای سرکلاته خرابشهر با در برگرفتن جمعیت کثیری از مردم و همچنین خانواده معظم ۳۱ شهید به همت ستاد برگزاری یادواره شهدای روستا برگزار شد.

مردم داغ دیده ۳۱ آلاله پرپر شده در راه وطن در شب پنجم مهر ماه با حضور حداکثری خود در مسجد ولی عصر (عج) از غم و اندوهی که چهل و اندی سال از دفاع مقدس گذشته دیدگانشان نم دار شده و نم اشک در چشمان آنان نشسته و دمل چهل ساله سر باز کرده است.

مردم در این شب،برای درد ها و سختی هایی که شهدا و رزمندگان در طی هشت سال متوالی دفاع مقدس کشیده اند دردمند شده و با نوای کربلایی «حجت السلام و المسلمین ایوب غفاری»به سوگ نبود این فرزندان وطن نشستند.سوگ برادرانی که حتی تکه استخوانی از آنان بدست پدران و مادران انان نرسید.

کمیل کهنسال شهادت را بسیار مفهوم بلندی دانست و عنوان کرد:مقام شهید به قدری والا است که حتی تصور هم نمی شود کرد به همین دلیل یک درب بهشت برای شهداست، بهشت هشت درب دارد اما "باب المجاهدین" یکی از دربهای بهشت است که مخصوص ورود این عزیزان است.

مشاور فرمانده کل سپاه کشور،در ادامه افزود:شهید برای اقوام،خانواده و غریبه ها حق شفاعت ویژه دارد.

کمیل کهنسال در ادامه سخنان خود صحبت از شهدای جوان و نوجوان را از نظر دیگران گاها امری غیر قابل باور دانست و بیان کرد:وقتی از شهدا برای جوانان صحبت می شود فکر می کنند که افسانه می گوییم. این جلسات باید در جامعه بیشتر باشد، به دوستان صدا و سیما چندین بار گفته ام مانند برنامه ی شهید آوینی،باید در معرفی شهدا فعال باشیم.

مشاور فرمانده کل سپاه کشور با اشاره به آنکه بخش هایی از وصیت نامه های شهدا باید در کتاب های درسی بیاید تبیین کرد:دیگر دهقان فداکار و تصمیم کبری برای کتابها کهن شده است،ما مطالب و شهدایی داریم که بسیار آموزنده هستند.

کمیل کهنسال در رابطه با ارزش انسانی بیان کرد:عارف الهی بیان شده که یک علت «کَرَّمْنا»، عقل و نیروی درک و فهم است. حکمای الهی مطلبی دراین زمینه دارند که خیلی با ارزش است. آنها می گویند: اگر ما کل جهان و عالم وجود را یک درخت فرض کنیم، تعداد شاخه های این درخت به اندازهٔ تعداد موجودات آفریده شده است.

کهنسال با ارزش ترین شاخهٔ درخت انسانیت را،شاخه ای که عقل در آن قرار دارد دانست و آن شاخه را وجود انسانی نامید.

کمیل کهنسال،اظهار کرد:ده‌ها سال است که رژیم صهیونیستی قبله‌ی اوّل مسلمانان را اشغال کرده و مقاومت علیه او هم همیشه وجود داشته است. این اتفاق بیش از اینکه به منطقه یا قوم خاصی مرتبط باشد به امت اسلام مرتبط می‌شود و خاستگاه اسلامی و دینی دارد و ما همیشه و هر کجا حامی مردم مظلوم فلسطین و لبنان هستیم.

گفتنی است،این مراسم با اجرای گروه سرود پسران (طه) و سرود دختران (گل‌یاس) همراه بود.

خبرنگار : مریم امامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار