سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

نقش مشاور در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار پررنگ است

یاسوج (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مقطع متوسطه دوم با توجه به مصوبه تاثیرگذاری معدل و بحث هدایت تحصیلی، نقش مشاور در آموزش و پرورش بسیار پررنگ است.

کد مطلب: ۱۵۱۱۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش مشاور در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار پررنگ است

محمد جمالی در کارگاه توانمندسازی مشاوران که با حضور شیرعلی خرامین، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون پرورشی اداره کل و جمعی از مشاوران برگزار شد با اشاره به نقش تاثیرگذار مشاوران در مدارس گفت: در مقطع متوسطه دوم با توجه به مصوبه تاثیر معدل و بحث هدایت تحصیلی، نقش مشاور در آموزش و پرورش بسیار پررنگ است.

جمالی به افزایش یک نمره‌ای معدل در سطح استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: افزایش یک نمره‌ای معدل، نتیجه تلاش معلمان، مشاوران مدارس، دانش‌آموزان و اولیا بود.

وی با اشاره به اینکه نمره معدل رشته تجربی در استان یک نمره و ۱۰ صدم افزایش داشته است، گفت: افزایش همین یک نمره و ۱۰ صدم در سطح استان باعث افزایش قبولی در رشته پزشکی شد که در استان بی‌سابقه بود و تاثیر معدل این ناترازی در سطح کشور را جبران کرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به تاثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور اشاره کرد و افزود: وظیفه مشاوران است که ذهن دانش‌آموزان و اولیا را به سمت تاثیرگذاری معدل سوق دهند.

جمالی با بیان اینکه معدل پایه دهم رشته تجربی استان با معدل کشور برابری می‌کرد، خاطرنشان کرد: اگر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مطابق با استعداد آن‌ها باشد، قطعاً جلوی افت تحصیلی آن‌ها را می‌توان گرفت.

حجت دبیقی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این کارگاه با اشاره به نقش مهم مشاور در شناسایی و حل مشکلات دانش‌آموزان در معرض آسیب گفت: این کارگاه در راستای توانمندسازی و آگاه‌سازی مشاوران جهت مدیریت، حضور و ارتباط بهینه و موثر آنان با دانش‌آموزان و اولیای‌‌ آن‌ها در برابر این آسیب‌ها در مدارس تشکیل شده است.

وی افزود: مشاورین مدارس به‌ عنوان نیروی تخصصی در امور تحصیلی، شغلی و شخصی، مسئولیتی مستقیم نسبت به دانش‌آموزان، اولیا و عوامل مدرسه دارند که پیشبرد این اهداف قطعا نیازمند بهره‌مندی از امکانات به لحاظ مادی، انسانی، معنوی و مهارت‌افزایی است.

دبیقی با بیان اینکه دوره توانمندسازی مشاورین استان در ۳ قطب برگزار می‌شود، تصریح کرد: نیاز است که دانش و اطلاعات مشاورین به صورت مستمر به‌روز شود؛ زیرا دانش‌آموزان به شدت در معرض آسیب‌های نوظهور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار