مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه‌و‌بویراحمد خبر داد:

اجرای ۲۰۰ برنامه شاخص در کهگیلویه‌و‌بویراحمد به مناسبت هفته کودک

یاسوج (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۰۰ برنامه شاخص در هفته ملی کودک در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۲۰۰ برنامه شاخص در کهگیلویه‌و‌بویراحمد به مناسبت هفته کودک

سلیمان شهبازی در جلسه‌ای که به مناسبت هفته ملی کودک با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج و رئیس سازمان دانش‌آموزی استان برگزار شد با اشاره به اینکه در هفته ملی کودک ۲۰۰ برنامه شاخص در استان در حال اجرا است، گفت: برنامه‌های هفته کودک با عطرافشانی گلزار شهدا شروع و روزانه در هر یک از مراکز ثابت و سیار، برنامه‌های متنوع و متعددی در حال اجرا است که هفته پرباری را برای کودکان و نوجوانان استان رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۲۱ مرکز ثابت و سیار دارد.

شهبازی، یکی از رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را رساندن خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد و افزود: امروز همه مراکز در استان کهگیلویه و بویراحمد متناسب با دنیای کودک، تعمیر، تجهیز و شاداب‌سازی شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه مرکز مادوان بعد از ۱۲ سال، رشد ۶۰ درصدی فیزیکی داشته که در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: دومین مرکز، شهرستان مارگون بود که در ماه گذشته تعمیر و تجیهز شد و به چرخه فعالیت‌های فرهنگی برگشت و در حال حاضر کودکان و نوجوانان شهرستان مارگون از آن فضا استفاده می‌کنند.

شهبازی به راه‌اندازی طرح کانون و روستا برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: در تابستان گذشته ۸۰ روستا را با برنامه‌های فرهنگی متنوع پوشش دادیم.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویر‌احمد در اکثر شاخص‌ها جزو استان‌های برتر است و رشد ۱۰۰ درصدی داشته، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه گذشته ۴۰ هزار کتاب به بچه‌ها امانت داده شده است.

شهبازی گفت: برپایی مسابقات کتابخوانی باعث بالا رفتن سرانه مطالعه، افزایش قدرت حل مساله، افزایش مهارت‌های زندگی، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و کاهش استفاده از فضای مجازی در کودکان و نوجوانان می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به طرح «کام» نیز اشاره کرد و افزود: طرح کام (کانون، اولیا و مدرسه) به عنوان مثلث موفقیت، توسعه و رشد کودکان و نوجوانان استان است.

وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون در سطح استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این طرح هم مهارت‌آموزی و هم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که باید به عنوان یک معضل به آن توجه داشته باشیم.

شهبازی به رشد ۱۰۰ درصدی در برگزاری کارگاه‌ها اشاره کرد و افرود: کارگاه‌هایی از جمله از کارگاه سبک فرزندپروری، ارتباط سالم و... برای خانواده‌‌ها برگزار شد.

وی افزود: قرار است در یک سال آینده ۴ سینمای کودک و نوجوان در استان راه‌اندازی کنیم.

حجت‌الاسلام سید‌نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز در این جلسه ضمن گرامی‌داشت هفته کودک و نوجوان گفت: سرمایه‌های اصلی یک جامعه، سرمایه‌های فرهنگی است.

 حجت‌الاسلام حسینی، پایه‌ریزی شخصیت انسان را در دوران کودکی و نوجوانی عنوان کرد و افزود: تربیت، مهم‌ترین مسئله در جوامع بشری و جامعه اسلامی است که کودکان و نوجوانان باید به خوبی تربیت شوند.

در پایان این جلسه از دانش‌آموزان نخبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

خبرنگار : دانش‌آموز: تارا سادات

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار