سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد خبر داد:

همکاری معاونت علمی سپاه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد جهت آموزش هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در مدارس

یاسوج (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری معاونت بسیج علمی سپاه و آموزش و پرورش جهت آموزش هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
همکاری معاونت علمی سپاه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد جهت آموزش هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در مدارس

محمد جمالی در نشست هم‌اندیشی معاونت علمی سپاه فتح و آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آشنایی نسل جوان و نوجوان با فناوری‌های نوین و آموزش هوش مصنوعی در مدارس امری ضروری است.

وی با بیان اینکه باید همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها دست به دست هم دهند که خیلی از مسائل مرتفع شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که دغدغه واقعی وجود نداشته باشد، سایر دستگاه‌ها نمی‌توانند ماموریت خود را به درستی انجام دهند.

جمالی با ابراز خرسندی و اعلام آمادگی کامل آموزش و پرورش از اجرای این طرح گفت: باید وظایف آموزش و پرورش و سپاه، جامعه هدف و زمان اجرای آن نیز به درستی تبیین شود.
وی به اولویت مدارس شبانه‌روزی عشایری و روستایی مقطع متوسطه اول و دوم برای استعدادیابی و اجرای این طرح، اشاره و بر لزوم تسریع در اجرای طرح تاکید کرد.

امین کشاورز، معاون علمی سپاه فتح استان نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموعه علمی سپاه، مکمل کار حوزه آموزش و پرورش است، افزود: استان ما در حوزه‌های المپیاد، استعداد تحصیلی و به‌ویژه انواع نرم‌افزارهای مهندسی، هوش مصنوعی و رباتیک، کمرنگ است و غالباً از استان‌های همجوار کمک می‌گیرند.

وی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جذب مدرسین مجرب را با هدف آشنایی نسل جوان بومی با این حوزه‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه با توجه به کمبودهای ادوار گذشته، حجم عظیمی از مشکلات باعث شده که راه ناهموار شود که بلاشک آموزش و پرورش به عنوان یکی از ابعاد کلان آموزشی، زیرساخت‌ها و توانایی‌هایی دارد که باید از آن‌ها استفاده شود.

سیدولی موسوی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با تقدیر و تشکر از دغدغه حوزه بسیج علمی سپاه در بحث مسائل آموزشی و تربیتی، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود امروز جهان در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک باید یک هم‌افزایی و مطالبه عمومی از اولیا و دانش‌آموزان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار