مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه‌و‌بویراحمد:

گره‌گشایی از مشکلات و اطلاع‌‌رسانی در جهت امیددهی به مردم رسالت خبر و خبرنگار است

یاسوج (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: رسالت خبر و خبرنگار، گره‌گشایی از مشکلات مردم و اطلاع‌رسانی از اتفاقات خوب در جهت امیددهی به مردم است.

کد مطلب: ۱۵۰۲۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
گره‌گشایی از مشکلات و اطلاع‌‌رسانی در جهت امیددهی به مردم رسالت خبر و خبرنگار است

سلیمان شهبازی در کارگاه‌ توانمندسازی خبرنگاران پانا که با حضور مدیر سازمان دانش‌‌آموزی و رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری استان برگزار شد به نقش مهم اولیا و خانواده اشاره کرد و گفت: هر کجایی که خانواده امن باشد، کودک و نوجوان رشد یافته و سالم تربیت می‌شود.

شهبازی، خبر را یک مفهوم برشمرد و خاطرنشان کرد: رسالت خبر و خبرنگار، گره‌گشایی از مشکلات مردم و اطلاع‌رسانی از اتفاقات خوب در جهت امیددهی به مردم است.

خلاقیت شرط مهم حرفه خبرنگاری است

سیدولی موسوی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در فصل فناوری و ارتباطات قرار داریم، گفت: اولین مقدمه زیبا زیستن و جوهره آگاهی، دانایی است.

موسوی با تاکید بر اینکه اولین رسالت دانش‌آموزان درس خواندن است، افزود: ماموریت مهمی که به خبرنگاران پانا واگذار شده، افزایش قوای فکری و مواجهه با مسائل اجتماعی همراه با کار خبرنگاری است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش استان با بیان اینکه خبرنگاران پانا سفیران دیگر دانش‌آموزان در مدارس هستند، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان از لحاظ گفتار، رفتار و منش باید الگوی دیگر دانش‌آموزان در مدارس باشند.

موسوی با تاکید بر اینکه خلاقیت، شرط مهم حرفه خبرنگاری است، تصریح کرد: اولین جای حرفه مدیریتی خبرنگاران پانا در کف مدرسه است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش استان با تاکید بر اینکه یک خبرنگار باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد، اظهار کرد: منش کاری و قانون‌مداری، اولین شرط خبرنگاران خوب است.

وی از اجرای طرح روابط عمومی مدرسه نیز رونمایی کرد و تصریح کرد: قرار است در این طرح، مهارت‌های ارتباطی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم و از ظرفیت‌های دانش‌آموزی برتر نیز استفاده کنیم.

در پایان این کارگاه از دانش‌آموزخبرنگاران فعال با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

خبرنگار : دانش‌آموز: پریا فریدونی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار