فرمانده کل سپاه پاسداران:

راه و نام شهدا هویت ماست

یاسوج ( پانا) - فرمانده کل سپاه پاسداران گفت راه و نام شهدا هویت ماست.

کد مطلب: ۱۵۰۰۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
راه و نام شهدا هویت ماست

سردار حسین سلامی در کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد با ابراز خرسندی از حضور خود، گفت: مردمان این خطه الهام‌یافته از طبیعت زیبا، برجسته و درخشان آن هستند، مردمانی که به سلحشوری، حماسه‌آفرینی، غیرت و جوانمردی، مجاهدت و سرسختی، پشتکار، ایستادگی و استقامت شهره هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه راه و نام شهدا هویت ماست، خاطر‌نشان کرد: امروز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اینجا جمع شده‌اند که از ستاره‌های درخشان آسمان افتخار انسان، تجلیل کنند.

‌فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهدا را سرچشمه‌ طیبه این جامعه دانست و خاطر‌نشان کرد: شهدای این استان جمعی کثیری از آن خیل عظیم شهدایی هستند که برای ما یک تاریخ زنده، حقیقت جاری و فضایل ماندگار و پایدار ساختند و راه استقلال، آزادی، سربلندی و آرامش را افتتاح کردند. 

‌وی بقا، عزت، امنیت، شکوه و پیشرفت امروز را مدیون خون شهدا دانست و گفت: خانواده‌های شهدا نماد صبر، استواری و پایداری هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: این استخون‌های دفن‌شده در خاک، مایه عزت و افتخار ما هستند که اگر آنها نبودند، سرنوشت و مسیر زندگی ما عوض می‌شد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز در این کنگره، با بیان اینکه تاریخ شکوهمند و درخشان مردم این استان همیشه زبانزد بوده، گفت: نبرد تنگ‌ تامرادی، نبرد دلیرانه عشایر با ارتش رضاخانی در شهرستان بهمئی و شکست پهلوی دوم در جنگ گجستان همه از ظلم‌ ستیزی و غیرت مردم لر سخن می‌گوید.

حمید خرم‌دل با اشاره به اینکه دلاور مردان غیور استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در دفاع‌مقدس از حضور پراکنده در یگان‌های مختلف تا تشکیل تیپ مستقل ۴۸ فتح همواره حضور فعال داشته‌اند، گفت: پس از دوران دفاع مقدس تاکنون نیز در پاسداری از ایران عزیز اسلامی و مبارزه با گروهک‌های تجزیه طلب امتداد داشته است.

فرمانده سپاه فتح استان، تصریح کرد: حماسه آفرینی در عملیات‌های فتح‌المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس، بدر ،خیبر، قدس‌سه، کربلای‌یک، کربلا‌ی‌چهار، کربلای‌پنج، والفجر هشت گوشه‌هایی از دفتر پرافتخار فرزندان عشایری است.

خرم‌دل با تاکید بر پاسداری از خون شهدا، گفت: ما بر این باوریم بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم، معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه برای نسل آینده است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در راستای مهم‌ترین اقدامات انجام شده در دومین کنگره ۲۰۰۰ شهید استان، افزود: تکریم و سرکشی از۲۰۰۰خانواده شهدا، ۳۱۸ خانواده آزاده، ۵۷ جانباز بالای ۷۰ درصد، برگزاری ۲۲ اجلاسیه متمرکز شهرستانی، تولید محصولات فرهنگی و هنری، ساخت مسکن سرداران شهید، فیلم بند در مورد شهید هدایت الله طیب، پویانمایی، سرود و نماهنگ هنرهای تجسمی و برگزاری نمایش فصل شیدایی به مدت ۱۵ شب از جمله این اقدامات بوده است.

خبرنگار : دانش آموز؛ پریا فریدونی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار