سید‌ولی موسوی*

هفته دولت بهترین فرصت ‌جهاد تبیین و امیدآفرینی

بالاترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی، اعتماد مردم بوده و هفته دولت بهترین فرصت برای جهاد تبیین و امیدآفرینی در راستای اطلاع‌رسانی دستاوردها و خدمات و تقویت اعتماد عمومی مردم است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هفته دولت بهترین فرصت ‌جهاد تبیین و امیدآفرینی

مردم ایران همواره در طول تاریخ چهره‌های موثر و اندیشمندی را در عرصه‌های مختلف داشته‌اند که ضمن تاثیر‌گذاری در عرصه بین‌الملل در معادلات جهانی نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر آن دو یار دیرین و همسنگر، با وفاداری بر عهد و پیمان خویش و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تشکیل دولت مکتبی، در دوران کوتاه، اما پربرکت خدمت خود، تلاش وافری ‌کردند تا با رفع محرومیت، تبعیض و بی‌عدالتی، سعادتمندی را برای ملت خویش به ارمغان آوردند که سرانجام با خیانت منافقین کوردل تحت حمایت استکبار جهانی در آتش عشق پروانه‌وار سوختند و امروز نام‌شان در تاریخ این سرزمین ماندگار و مشی مردم‌داری‌شان‌، الگویی برای دولتمردان مبدل شده است.

هفته دولت، نماد همدلی، اتحاد و وفاق ملت و دولت برای سرافرازی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است و فرصتی گران‌بها برای معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و بهانه‌ای مطلوب برای مرور اقدامات و برنامه‌های دولتمردان است که با تأسی از شهدای دولت، ردای خدمت به ملت‌ بزرگ، نجیب و فهیم ایران عزیز را به تن کرده‌اند.

حفظ و ترویج روحیه جهادی و انقلابی و توجه به مسائل ارزشی واخلاقی در جامعه، پرهیز از حاشیه‌ها، کار و تلاش بی‌وقفه و توجه به دغدغه‌های اصلی مردم، ساده‌زیستی و پاک دستی و مبارزه بی‌امان با فقر، فساد و تبعیض از ویژگی‌های مهم دولت‌مردان شهیدی است که نباید در جامعه به فراموشی سپرده شود.

‌بدون‌تردید یکی از اهداف اصلی حکومت اسلامی، برپایی قسط و عدالت اجتماعی است. اجرای درست عدالت در جامعه و بهره‌مندی آحاد جامعه از امکانات و ظرفیت‌های موجود، اصلی‌ترین عامل اجتماعی حرکت جامعه انسانی به سوی تعالی و رسیدن به کمال است.

‌امروز بیش از هر زمان دیگری در عصر ارتباطات و اطلاعات که آگاهی‌های اجتماعی بالا رفته، وظیفه دولت‌مردان برای تحقق شعار عدالت بسیار خطیر و سنگین‌تر به نظر می‌رسد که باید در تأمین عدالت اجتماعی و خدمت بی‌منت و صادقانه تلاشی مضاعف داشته باشند که برای مردم قابل لمس باشد.

بیان دستاوردهای نظام اسلامی زمینه امیدآفرینی اجتماعی را تقویت می‌کند که در هفته دولت علاوه بر آسیب‌شناسی برای نقد و اصلاح عملکردها باید به دغدغه‌ها و مطالبات عمومی مردم نیز توجه شود تا سرمایه و پشتوانه مردمی از دولت روز به روز تقویت و افزایش یابد.

‌هفته دولت فرصتی برای تبیین جلوه‌ها و خدمات نظام برای مردم، جوانان و نوجوانان است که مردم را باید نسبت به خدمات نظام آگاه کرد و هر جا نیاز به همکاری و مشارکت مردم باشد دولتمردان صادقانه با مردم در میان بگذارند تا با کمک مردم مشکلات رفع ‌و زمینه برای ساختن آینده‌ای بهتر فراهم شود.

بالاترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی، اعتماد مردم بوده و هفته دولت بهترین فرصت برای جهاد تبیین و امیدآفرینی در راستای اطلاع‌رسانی دستاوردها و خدمات و تقویت اعتماد عمومی مردم است.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با اتکا به تجربه‌های ارزشمند اجرایی و تیزبینی خاص خویش، همواره کوشیده است با نظارت دقیق بر عملکرد دولتمردان و نمایاندن نقاط قوّت و ضعف آن‌ها، با بیان هشدارها، رهنمودها و راهکارها، دولت را برای رسیدن به اهداف چشم‌اندازی روشن و امیدبخش یاری رساند.

‌ایشان همواره با طرح خواسته‌هایی چون مبارزه دولتمردان با مثلث شوم فقر و فساد و تبعیض و طرح‌های دیگر، به تبیین سیاست‌های صحیح نظام پرداخته است و از همه دولت‌ها نیز برای تحقق برنامه‌هایشان حمایت کرده‌اند.

‌بدون تردید هیچ دولتی بدون کمک و حمایت مردم نمی‌تواند موفق شود و در طول تاریخ نمونه‌های مختلفی وجود دارد که شکاف ملت و دولت باعث از دست دادن سرمایه اجتماعی و فروپاشی دولت‌ها شده است.

‌توصیه موکد رهبر فرزانه انقلاب همیشه به دولت‌مردان این بوده است که نیروی مردم را قدر بدانید و خدمتگذار مردم باشید.

فاصله گرفتن دولتمردان از مردم، پاسخگو نبودن در برابر عملکردها توسط بعضی از مدیران و عدم اعتراف به اشتباهات وعذرخواهی از مردم از دغدغه‌هایی است که لازم است در دولت چهاردهم مورد توجه جدی دولتمردان قرار گیرد.

امروز وقت آن فرارسیده است که بیش از هر زمان دیگری دولت‌مردان ضمن ارتباط تنگاتنگ با مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب و شنیدن دغدغه‌ها، مشکلات و آلام آنان بستر را برای توسعه و پیشرفت کشور بیش از پیش فراهم آورند و برای امید‌آفرینی در جامعه تلاشی مضاعف داشته باشند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی که مجاهدانه خدمت کرد و در راه خدمت به مردم جان خویش را فدا کرد، تقارن آغاز به‌کار دولت چهاردهم با هفته دولت امسال که با همراهی نمایندگان مجلس با رای دادن با اعضای کابینه تکمیل شد را با فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با تفاهم و همدلی قوای قضائیه و مققنه با دولت شاهد آغاز فصل جدیدی در خدمت‌گذاری به مردم باشیم.

خوشبختانه شعار و مسیر ترسیم شده دولت چهاردهم که به کرات به آن تاکید شده است، دولت وفاق ملی است که به تعبیر رئیس‌جمهور محترم، وفاق ملی یعنی دست‌ برداشتن از اختلافاتی که جز بر پایه نفسانیت شکل نگرفته و دست در دست هم نهادن برای دستیابی به تحقق اهداف چشم‌انداز و سیاستهای کلی نظام و برنامه هفتم توسعه که مردم در این انتخابات چیزی جز این نخواستند.

امروز همه وظیفه داریم دولت چهاردهم را حمایت کنیم تا بتواند برای خدمت به مردمان خوب این سرزمین و سوق دادن کشور به سمت قله‌های پیشرفت و ترقی در ابعاد گوناگون، فصلی نو را رقم بزند.

به امید ساختن ایرانی آباد، سربلند و توسعه‌یافته

*فعال فرهنگی و رسانه‌ای

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار