*سید ولی موسوی

پیاده روی اربعین سرشار از معنویت و جلوه‌ای از وحدت و همدلی

مسئولان در اربعین جاماندند

یاسوج ( پانا) - شیرینی و محبت به ابا عبدالله الحسین (ع) را قدر بدانیم که این چنین دلها را به هم نزدیک می کند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیاده روی اربعین سرشار از معنویت و جلوه‌ای از وحدت و همدلی

شور و شعورحسینی در روز اربعین سرور و سالار شهیدان حال و هوایی دیگری به ایران عزیز داده بود که محبان حسینی با پیاده‌روی اربعین، جلوه‌ای از تجلی شور و شعور حسینی را خلق کردند.

مردم امروز در اقصی نقاط ایران عزیز با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین جلوه‌های زیبایی از عشق و ارادت خالصانه خویش را به اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش گذاشتند.

جهان امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه فرهنگ حسینی است، فرهنگ دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان و مستکبران زمان، فرهنگ عدالت، فرهنگ عزت، غیرت و مردانگی، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ ترویج خوبی‌ها و نفی بدیها و فرهنگ عطوفت و مهربانی.

امروز فرهنگ عاشورا از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود تا جامعه بشری از برکات این فرهنگ غنی بهره گیرد.

عاشورا با گذشته زمان نه تنها کهنه نمی‌شود بلکه هر سال پرشورتر و با نشاط‌تر از سالهای گذشته جلوه‌های زیبایی از تجلی شور و شعور حسینی به نمایش گذاشته می‌شود.

شناخت مکتب حسینی و سیره ابا عبدالله الحسین (ع) و تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسلهای آینده امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.

جهان امروز تشنه فرهنگ عاشورایی و معنویت است که معمار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران چه زیبا فرموده‌اند، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

شیرینی و محبت به ابا‌ عبدالله‌الحسین (ع) را قدر بدانیم که این چنین دلها را به هم نزدیک می‌کند. هیچ مقوله‌ای جز حماسه عاشورا پیدا نمی‌شود که این چنین آزدیخواهان جهان را گرد هم جمع کند تا از گوهر دین حفاظت کنند.

میدان جهاد تا امام زاده قاسم (ع) شهر یاسوج در روز اربعین حسینی آکنده از خیل عاشقانی بود که با شور و شعور وصف‌ناپذیری مشغول عزاداری بودند و فضای حاکم بر شهر را کربلایی و در غم سرور و سالار شهیدان گریستند.

عشق به امام حسین (ع) سن و سال نمی شناسند، همه آمده بودند کوچک و بزرگ زن و مرد، پیرو جوان .

و اما مسئولان در روز اربعین حسینی کارنامه موفقی از خود به جای نگذاشتند. هرچند موکب‌هایی درمسیر تا امام‌زاده قاسم برپا شده بود ولی برای برگشت زائرانی که چندکیلومتر را با پای پیاده به عشق اباعبدالله الحسین (ع) در راستای حفظ ارزشهای دینی و عدالت طی مسیر کردند هیچ وسیله نقلیه‌ای برای ایاب ذهاب و برگشت آنان پیش‌بینی نشده بود که زائران در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان پیاده در حال برگشت بودند.

مردم همیشه نشان داده‌اند که از مسئولان جلوتر هستند چه زیبا بود که در جلسه هماهنگی اربعین حسینی دستگاهها را موظف می کردند که در این روز به زائران خدمت‌رسانی بهتری می‌کردند و موجبات نارضایتی آنان را فراهم نمی‌کردند.باشد که تجربه‌ای باشد برای برنامه های دیگر و از آن درس بگیریم.

امیدواریم با تکیه بر فرهنگ غنی عاشورا به سمت جهانی حرکت کنیم که تعامل ، ارتباط و دوستی بین ملل مختلف از یک طرف و پیشرفت و توسعه از طرف دیگر دستها را به گرمی بفشارند و همه تلاش کنیم در سرزمین اعمال و رفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.

انشاءالله

*فعال فرهنگی و رسانه‌ای

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار