وزیر آموزش و پرورش:

خیرین و دولت در دوران شهید جمهور ۷۰۰۰ مدرسه ساختند

یاسوج (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت خیرین و دولت در دوران رئیس‌جمهور شهید ۷۰۰۰ مدرسه ساختند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
خیرین و دولت در دوران شهید جمهور ۷۰۰۰ مدرسه ساختند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد؛ رضامراد صحرایی در بیست‌‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: این شهید بزرگوار در مسیر امید دادن به مردم کوشید و در مدت عمر بابرکت مدیریتی خود، الگوی جدیدی از حکمرانی مردمی در سایه تبعیت از ولایت ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به برکت رئیس جمهور شهید ۷ هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در طول ۳ سال ساخته و 3.5 میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد، خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۸ مدرسه در کشور احداث شده که سرانه فضای آموزشی کشور هم‌اکنون به ۵ متر و ۳۵ سانتی‌مترمربع رسیده است.

صحرایی، کار خیرین را جلوه‌ای از مشارکت در جهت برقراری عدالت و بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۵ درصد مدارس در ۳ سال گذشته در روستاها، حاشیه شهرها و جاهایی که سرانه آموزشی آن‌ها از سطح ملی پایین‌تر بود، ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه کار خیر خیران برای مردم و کشور در راستای عدالت، امید و اعتماد به آینده است، عنوان کرد: عدالت، شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی بوده و هست و خیرین برای دستیابی به عدالت، گام‌های بلندی برمی‌دارند.

صحرایی با بیان اینکه آینده کشور با آموزش و پرورش کنونی ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مدرسه، کانون و سیمای آینده کشور است و بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود.

وی افزود: مدرسه، محل ساختن آینده است که خیرین در ساخت آینده کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و اثر کار خیر خیران، هرگز از بین نمی‌رود.

صحرایی افزود: با دید امید اگر به آینده بنگیریم، بسان آن است که از قله به آینده نگاه شود و نقش خیرین در ایجاد امید در مردم ستودنی و به‌یادماندنی است.

وی تصریح کرد: خیرین، کار را شروع می‌کنند و دولت باید آن را به اتمام برسانند، خیرین همیشه پای کار هستند اما اعتبارات دولتی سالانه و محدود است.

وزیر آموزش و پروش گفت: رئیس جمهور شهید در آخرین دیدار خود با کارگزاران نظام در روزهای نخست سال جاری، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد بیان کرد.

وی امیداآفرینی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: جامعه‌ای که امید در آن کم‌فروغ باشد، رو به زوال است.

صحرایی، افزود: میزان شکوفایی هر جامعه‌ای نسبت مستقیم به پویایی و سرزندگی مدرسه‌ها دارد که فضاهای آموزشی خوب امیدآفرین است.

وزیر آموزش وپرورش، استان کهگیلویه و بویراحمد را استانی زرخیز و مستعد دانست و گفت: دولت، تریبون محرومان است و سیاست و رویکرد دولت سیزدهم، توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

صحرایی از جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای 10 نفر تا مهر آینده در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت: خیرین در استان‌های کم‌برخوردار از قبیل کهگیلویه‌وبویراحمد، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و... سرمایه‌گذاری کنند که آورده بیشتری برای کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: سیمای امروز مدرسه، سیمای خوبی از آینده را ترسیم می‌کند و کار خیر، آینده‌ساز است و خیرین مدرسه‌ساز، سازندگان آینده هستند.

صحرایی به فضاهای ورزشی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: 200 فضای ورزشی در طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه‌وبویراحمد ساخته شده و یک استخر نیمه‌تمام در استان وجود دارد که در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تقویت و تکمیل مدارس شبانه‌روزی از اولویت‌های آموزش وپرورش در کهگیلویه و بویراحمد است.

وزیر آموزش وپرورش از حضور خیرین خوشنام و تلاش‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیرکل نوسازی مدارس که در برپایی این جشنواره نقش‌آفرینی کردند، تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد با اقدامات خوب خیرین مدرسه‌ساز شاهد شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان استان زرخیز کهگیلویه‌وبویراحمد باشیم.

محمد جمالی، سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این مراسم نیز گفت: تکمیل فضاهای آموزشی در استان همکاری خیرین عزیز را می‌طلبد.

جمالی از تلاش‌ها و زحمات خیرین در امر مدرسه‌سازی تقدیر وتشکر و اظهار امیدواری کرد: با تعهداتی که خیرین در بیست‌وششمین جشنواره تقبل کرده‌اند، شاهد رفع مشکلات فضاهای آموزشی در سطح استان باشیم.

محمد بهرامی، نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این آیین گفت: تراکم دانش‌آموزی در استان بالاست و برخی شهرستان‌ها و مناطق استان از بحران فضای آموزشی رنج می‌برند که نیازمند حمایت خیرین مدرسه‌ساز است.

فردین نیک‌اقبالی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه وبویراحمد نیز اظهار کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان هر سال در راستای تکریم خیرین نیک‌اندیش و به شکرانه سخاوت این عزیزان در انجام کارهای خیر به عنوان یک افتخار ملی برگزار می‌شود که همت والای خیرین در توجه به مناطق کم‌برخوردار در احداث فضای آموزشی ستودنی است.

در این جشنواره که با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود از سفیران مدرسه‌سازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

همچنین در این آیین از مسعود فرحبخش (مدیر آموزش وپرورش شهرستان بهمئی) و جهانگیر اژدر (مدیر آموزش وپرورش منطقه دیشموک) به عنوان مدیران برتر استانی که با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همکاری داشتند با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار