سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

راهیابی ۲۴ هنرجوی کهگیلویه‌وبویراحمد به مرحله کشوری المپیادهای شایستگی‌محور هنرستان‌های سراسر کشور

یاسوج (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: ۲۴ هنرجوی هم‌استانی به مرحله کشوری المپیادهای شایستگی‌محور هنرستان‌های سراسر کشور راه یافتند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی ۲۴ هنرجوی کهگیلویه‌وبویراحمد به مرحله کشوری المپیادهای شایستگی‌محور هنرستان‌های سراسر کشور

به گزارش پانا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمد جمالی با بیان اینکه ۲۴ هنرجو به مرحله کشوری المپیادهای شایستگی‌محور هنرستان‌های سراسر کشور راه یافتند، گفت: این تعداد هنرجو در 16 رشته در رقابت علمی، کارگاهی و فنی‌وحرفه‌ای استان منتخب شدند.

وی با تشریح مهمترین دستاوردها و موفقیت‌های هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش استان افزود: کسب رتبه سوم کشوری در جذب دانش‌آموزان پایه دهم هنرستان‌ها در سال تحصیلی 1402-1401 ، راهیابی 7 هنرستان استان به جشنواره «الف تام از بین ۱۶۷۰ هنرستان سراسر کشور، جذب، توزیع و خرید بیش از 24 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی و کمک‌سرانه مصرفی 7 هنرستان استان، انتخاب بیش از 9 هنرآموز و 12 هنرجوی برتر کشوری در جشنواره‌های مختلف علمی، کارگاهی و آموزشی از جمله این دستاوردها است.

جمالی خاطرنشان کرد: تولید موتور خودروی آبی برای نخستین بار با سوخت 75 درصد آب و 25 درصد بنزین توسط هنرجویان چاروسایی در کشور، تولید وسایل مختلف از جمله دستگاه دومنظوره که هم قابلیت یخچال داشته و هم قابلیت کولر گازی دارد، مولد‌سازی و تولیدی کردن برخی کارگاه‌های هنرستان‌های استان از جمله راه‌اندازی پرورش قارچ دکمه‌ای در مدرسه بنت‌الهدی دهدشت، اقبال لاهوری یاسوج و هنرستان نرجس گچساران از دیگر موفقیت‌ها و دستاوردهای دیگر در حوزه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش استان است.

ایمان بزرگ‌امید، رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش اداره کل آموزش وپرورش استان نیز اظهار کرد: ۸۶۰۰ هنرجو در ۷۲ هنرستان در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار