سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد؛

آغاز فعالیت ستاد پروژه مهر ۱۴۰۳ کهگیلویه‌و‌بویراحمد

یاسوج (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز فعالیت ستاد پروژه مهر ۱۴۰۳ برای تمهید مقدمات لازم جهت بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۱۴۰۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت ستاد پروژه مهر ۱۴۰۳ کهگیلویه‌و‌بویراحمد

محمد جمالی‌آرند در آیین صبحگاهی کارکنان اداری آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد با موضوع تشریح کارگرو‌های ستاد پروژه مهر در سال تحصیلی 1404- ۱۴۰۳ که با حضور جمعی از کارکنان اداری آموزش و پرورش استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سقوط بالگرد و با اشاره به اجرا و مدیریت صحیح پروژه مهر گفت: ثبت‌نام به‌موقع دانش‌آموز، کلاس‌بندی، تقسیم ساعات و مشخص شدن نیروی انسانی مورد نیاز از نکاتی است که در پروژه مهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت برنامه‌ریزی بهتر همه کارگروه‌ها و فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب و باشکوه مدارس در اول مهر  در ستاد پروژه مهر سال ۱۴۰۳ اداره کل آموزش وپرورش استان تاکید کرد. 

وی افزود: پروژه مهر باید نشاط، شادابی و امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تک‌تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تداعی کند.

محمد دانشی‌نسب، دبیر کارگروه ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان نیز در این آیین ضمن تسلیت حادثه جانسوز شهادت شهید‌ جمهور و همراهان گفت: آغاز سال تحصیلی همواره نویدبخش و طلیعه بذر امید و شکوفایی در عرصه تعلیم و تربیت است.

دانشی‌نسب با اشاره به اینکه پروژه‌ مهر به عنوان ابرپروژه و طرح ملی و راهبردی، نقش کلیدی در آماده‌سازی مدارس و بسترسازی برای آغاز دورانی پرتلاطم، پربار و اثرگذار ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: در سالی که به دستور مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، هماهنگی و هم‌افزایی ارکان مختلف نظام تعلیم و تربیت و همچنین تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌های برون‌سازمانی از جمله ائمه جمعه، نیروی انتظامی و سایر نهادها موجب تسهیل‌گری در امر بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه مهر امسال با شعار همه با هم یک‌صدا مدرسه قوی، ایران قوی است، تصریح کرد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازها و ضرورت‌های نوین نظام آموزشی، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس بسیار مورد تاکید است.

دبیر کارگروه ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر گستردگی فعالیت‌ها و امور مربوط به بازگشایی مدارس و قرار گرفتن کارگروه‌ها و پروژه‌های مهم در پروژه مهر اظهار کرد: از جمله این کار‌گروه‌ها، کارگروه توانمندسازی و سازماندهی نیروهای انسانی، ثبت و توزیع به‌هنگام کتب درسی، انتخاب و انتصاب مدیران و نقل‌و‌انتقالات است.

دانشی‌نسب با تاکید بر ضرورت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شرح وظایف و ماموریت‌ها، مسئولیت‌های روسا و اعضای ستاد پروژه مهر تصریح کرد: تمام عملکرد این کارگروه‌ها و پروژه‌ها در تمام مناطق به‌صورت هفتگی رصد و پایش می‌شود‌.

دبیر کارگروه ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد با تشریح  دستورالعمل ستاد پروژه مهر گفت: ستاد پروژه مهر دارای ۹ کارگروه است که در استان، شهرستان‌ها، مناطق و مدارس تشکیل و جلسات درون‌سازمانی کارگروه‌ها برابر دستورالعمل و شرح وظایف اعضا تشکیل و برنامه‌های پیش‌بینی شده عملیاتی می‌شود.

دانشی‌نسب به کارگروه‌های ستاد پروژه مهر اشاره کرد و گفت: کارگروه برنامه‌ریزی سازماندهی و بهسازی منابع انسانی و کارگروه تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی با مسئولیت معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، کارگروه کیفیت بخشی آموزش و ثبت نام متوسطه با مسئولیت معاونت آموزش متوسطه، کارگروه کیفیت بخشی آموزش و ثبت‌نام آموزش ابتدایی با مسئولیت معاونت آموزش ابتدایی ،کارگروه کیفیت بخشی تربیتی و پرورشی با مسئولیت معاونت پرورورشی و فرهنگی، کارگروه مردمی‌سازی با مسئولیت اداره مشارکت‌ها، کارگروه تایید صلاحیت  با مسئولیت اداره حراست، کارگروه انتخاب و انتصاب مدیران با مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه‌منابع و کارگروه اطلاع رسانی با مسئولیت اداره روابط‌عمومی کارگروهای ۹ گانه ستاد پروژه مهر هستند که دبیرخانه همه اقدامات انجام شده در کارگروه‌ها،  اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات است.

دانشی‌نسب، بر فعالیت مستمر کارگروه‌های استانی و شکل‌گیری ستادهای شهرستانی و مدارس برابر شاخص‌های طراحی شده در دستورالعمل تاکید کرد و گفت: تحقق اهداف پروژه مهر قطعاً با همت، درایت و پشتیبانی همه اعضای ستاد، امکان‌پذیر خواهد بود تا سال تحصیلی باشکوهی را در مهر ۱۴۰۳ آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار