امام جمعه موقت تهران:

امام خمینی(ره) نماد ایمان، شجاعت و فداکاری بود

یاسوج (پانا) - امام جمعه موقت تهران گفت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) نماد ایمان، شجاعت و فداکاری بود و با همین ایمان در مقابل استکبار محکم ایستاد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی(ره) نماد ایمان، شجاعت و فداکاری بود

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی در مراسم سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد با تسلیت ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهادت رئیس جمهور محبوب و همراهان گفت: شهدای سانحه بالگرد، نمونه‌ای از شجاعت و فداکاری بودند.

حجت‌الاسلام ابوترابی با بیان اینکه جمعیت امروز نشان‌دهنده قدرت افکار مردمی است، خاطرنشان کرد: کسی که در راه شهدا قدم بردارد قطعا توانسته وجود آن‌ها را درک کند.

وی به توصیف انسان صالح در تراز قرآن و اهل‌بیت (ع) پرداخت و اظهار کرد: همه عالم و پدیده‌ها در ملک و ملکوت کلمات الهی هستند و این کلمات قابل شمارش نیستند. خداوند متعال می‌فرماید اگر درختان، قلم و آب‌های اقیانوس‌ها مرکب باشند برای نگارش نام و تعداد پدیده‌های عالم هستی پاسخگو نیست و ما گوشه‌ای محدود با نگاه سطحی شناخت داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نماد ایمان، شجاعت و فداکاری بود و با همین ایمان در مقابل استکبار، مستحکم ایستاد و حتی و شهدا اگر ایمان راسخ نداشتند هیچ وقت در مقابل باطل نمی‌ایستادند.

حجت‌الاسلام ابوترابی اظهار کرد: اگر ایمان نبود، آزادگان در دوران اسارت، صبر و تحمل نمی‌کردند و همین ایمان شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدا باعث شد که در برابر دشمن ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: فضائل اخلاقی از ایمان بر‌می‌آید و فضایل اخلاقی رئیس جمهور شهید، ریشه در ایمان او دارد. زیرا ایمان او را تبدیل به یک شخصیت متواضع و پرتلاش کرد.

خبرنگار : دانش‌آموز: پریا فریدونی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار