سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

راهبرد آموزش و پرورش استان «مشارکت‌جویی، بهره‌وری از منابع و مدرسه برفراز» است

کرمان (پانا) - سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: راهبرد آموزش و پرورش استان «مشارکت جویی، بهره‌وری از منابع و مدرسه برفراز» است.

کد مطلب: ۱۵۵۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد آموزش و پرورش استان «مشارکت‌جویی، بهره‌وری از منابع و مدرسه برفراز» است

محمدرضا فرحبخش در اولین مراسم صبحگاه مشترک اداری با اشاره به اینکه کار اصلی در هر سازمان یا دستگاه اجرایی بر عهده کارشناسان است، تاکید کرد: راهبرد آموزش و پرورش استان کرمان «مشارکت جویی، بهره‌وری از منابع و مدرسه برفراز»،  است.

وی افزود: امروز اگر مشارکت همکاران را نداشته باشیم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم، مبنای اصل مشارکت هم اعتماد است، باید اعتماد و سرمایه اجتماعی ایجاد کنیم تا جامعه، ما را باور کند به ویژه در ساماندهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات موضوع اعتماد بسیار مهم است.

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در صدد تدوین و تعریف برنامه‌ای برای ارتقای بهره‌وری هستیم، در شرایط فعلی کشور نیاز به تلاش بیشتر داریم و با کم‌کاری و دلسردی نمی‌توان اثربخش بود.

فرحبخش با اشاره به اینکه رویکرد این است که کجا قرار داریم و به کجا می‌خواهیم برسیم، اظهار کرد: برای اینکه فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس به خوبی محقق شود، ۴ شاخص اقتصاد آموزش و پرورش، اصل آموزش و پرورش، نیروی انسانی و سرانه‌های آموزش و پرورش باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد آموزش و پرورش در زمینه امور رفاهی و معیشت معلمان با برنامه پیش می‌رویم و موضوع جهش تولید مسکن را در نظر می گیریم.

فرحبخش افزود: در زمینه آموزش و پرورش، محور کار ما مدرسه است، اگر در ارتقای شاخص‌های مختلف مدرسه موفق باشیم، نابرابری آموزشی و تفاوت معدل به حداقل می رسد.

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تبیین پدیده «تله‌ی فقر» گفت: این موضوع از ابتدای تاریخ در همه جوامع وجود داشته است، برای کم کردن فقر بین نسلی هیچ راهکاری جز آموزش و مهارت آموزی وجود ندارد، اگر بتوانیم در زمینه کاهش فقر قدمی برداریم کار مهمی انجام داده ایم.

فرحبخش گفت: جذب بازماندگان از تحصیل یعنی کسانی که اصلا وارد چرخه تعلیم و تربیت نشده اند بر تارکان از تحصیل اولویت دارد، بایستی برای این دانش آموزان با تخصیص یارانه هدفمند تحصیلی حمایت تحصیلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی‌انسانی یکی از کارهای مهمی است که بهره‌وری در آن اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: تورم و مازاد نیرو در یک منطقه آسیب زننده است، نیروهای ناکارآمد کسانی هستند که در جای درست خودشان قرار نگرفته‌اند و با وجود نیروی مازاد اگر در شهرستان و منطقه‌ای حق التدریس هم وجود داشته باشد به این معنی است که بخشی از منابع در حال هدر رفتن است.

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تراکم میانگین در شهر کرمان ۳۸ نفر است، خاطرنشان کرد: تراکم دانش‌آموزی در بعضی از کلاس‌های درسی به ۵۳ نفر هم می‌رسد که در این صورت انگیزه و توان تدریس مطلوب معلم و یادگیری دانش‌آموز کاهش می یابد.

فرحبخش گفت: همه فعالیت‌های آموزش و پرورش در صورتی به نتیجه می‌رسد که مدیر مدرسه ما توانمند و قوی باشد و برای تحقق این مهم نیاز است شایسته سالاری شود و افراد کارآمد در راس مدیریت مدرسه قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار