امام جمعه کرمان مطرح کرد:

مردودی دنیا در امتحان حمایت از مظلوم

کرمان (پانا) - امام جمعه کرمان گفت: دنیای امروز در آزمون الهی حمایت از مظلوم و محکومیت نسل‌کشی در غزه و تجاوز به لبنان مردود شده است.

کد مطلب: ۱۵۱۰۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مردودی دنیا در امتحان حمایت از مظلوم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته شهر کرمان با اشاره به اهمیت رعایت تقوای‌الهی، از مردم خواست تا برای نعمت‌هایی که خداوند به آنان بخشیده، شکرگزاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: در تربیت‌ اسلامی، الگوسازی و شخصیت‌سازی افراد و گروه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علیدادی‌ سلیمانی تاکید کرد: جماعت محسنین در قرآن‌ کریم به عنوان الگو معرفی شده‌اند و افرادی که به دیگران خیر می‌رسانند و اعمال نیکو انجام می‌دهند، مورد توجه و محبت خداوند قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: در قرآن کریم بر احسان به والدین، خویشاوندان، یتیمان و نیازمندان تأکید شده و فرموده است «باید به همه مردم نیکی کنیم و در گفتار و رفتارمان اهل احسان باشیم.»

علیدادی سلیمانی ضمن عرض تسلیت شهادت سید‌ مصطفی خمینی فرزند ارشد امام راحل مطرح کرد: شهادت سید‌ مصطفی به پیروزی شکوهمند انقلاب‌اسلامی کمک کرد و امام عظیم‌الشأن در مقابل این شهادت بزرگ با صلابت هرچه تمام‌تر در این آزمون الهی سرفراز بیرون آمد.

 وی ادامه داد: امروز در جغرافیای جهان اسلام شاهد حوادثی هستیم که دنیای امروز در مقابل آن در این آزمون و امتحان مردود شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: نسل‌کشی در فلسطین اشغالی و حمله ناجوانمردانه و تجاوز به خاک لبنان در جنگ نابرابر و جنگی که در آن هیچ اصول و قانونی از قوانین بین‌المللی رعایت نمی‌شود، در حال انجام است و به فضل خدا این جنگ به نفع جهان اسلام و با پیروزی مجاهدان حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی همراه خواهد بود.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: این جنگ برای جهان اسلام و جامعه بشریت پیام‌هایی دارد، اولین پیام این است که هر وقت جامعه اسلامی مقابل تجاوزکاران قرار گرفته، سرزمین آن‌ها اشغال شد، حق و حقوق‌شان پایمال شد، وظیفه دینی و الهی سایرین اقتضا می‌کند که در جهادی بزرگ حضور پیدا کنیم.

خطیب جمعه کرمان گفت: همه قوانین بین‌المللی دفاع مشروع را برای کسانی که سرزمین آن‌ها مورد اشغال قرار گرفته را حق مسلم آن ملت می‌دانند و طبق قوانین حاکم بر همه مجامع حقوقی کسانی که سرزمین‌شان مورد اشغال واقع شده باید از خودشان دفاع کنند.

علیدادی سلیمانی افزود: با کمال تاسف همین مجامع که اگر جایی تحت حاکمیت خودشان کوچک‌ترین تجاوزی به آن رخ دهد، لشکرکشی می‌کنند، با وجود ماه‌ها نسل‌کشی اما کوچک‌ترین حرکت قانونی برای مهار این سگ هار نکرده و برای حاکمیت جهنمی او گامی برنداشته و در سکوت مطلق شاهد نسل‌کشی هستیم.

خبرنگار : امیر مهدی حسنی جاز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار