مدیر سازمان دانش‌آموزی استان کرمان:

اردوی «طرح تمشک» در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود

کرمان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان کرمان گفت: اردوهای «طرح تمشک» در سراسر استان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوی «طرح تمشک» در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود

محمود رجبی‌پور در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری اردوی «طرح تمشک» اظهار کرد: هدف محوری برگزاری این اردوها، ایجاد یک سازماندهی ملی و کسب ارزیابی اولیه (تشخیص تجویزی) از جامعه هدف فرآیند یعنی دانش‌آموزان شناسایی‌شده توسط طرح «نماد» است که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و قرار است سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل دانش‌آموزی جهت پیشگیری در قالب یک اردو به نام «طرح تمشک» نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این اردوها، دانش‌آموزان متوسطه اول هستند، گفت: دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی، خود یا خانواده‌شان درگیر مستقیم آسیب‌های اجتماعی نیستند اما به دلیل شرایط محیطی در معرض آن قرار دارند و در واقع این طرح، قصد دارد از ورود این جامعه به قشر آسیب‌دیده پیشگیری کند.

رجبی‌پور خاطرنشان کرد: این اردو مبتنی بر شناسایی توانمندی‌های جسمی، مهارت‌های اجتماعی، قابلیت‌های ذهنی، توانمندی‌های اشتغال و کارآفرینی و آموزش‌های تحصیلی و علم‌آموزی در ۵ سکوی اصلی مشتمل بر انتخاب‌های مختلف در هر سکو است.

وی افزود: با اجرای این اردوها به نوعی برنامه‌های حوزه پرورشی را پیاده‌سازی می‌کنیم؛ چرا که ۲ هدف پایه‌ای هویت و نشاط در برنامه‌های حوزه پرورشی به این اردوها مربوط است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان کرمان با اشاره به اینکه تشکل سازمان دانش‌آموزی در این طرح به عنوان «تشکل امین» شناخته شده است، بیان کرد: با برنامه‌ریزی که با حوزه معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته، این اردوها از ۲۹ مهر شروع و تا اوایل آبان طول خواهد کشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار