فرماندار عنبرآباد عنوان کرد:

برداشت بیش از 100 تن ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

عنبرآباد (پانا) - فرماندار عنبرآباد گفت با راه‌اندازی بزرگترین مرکز تکثیر آبزیان جنوب شرق کشور پرورش ماهی در عنبرآباد رونق گرفته است.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برداشت بیش از 100 تن ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

یزدان افشاری‌پور فرماندار شهرستان عنبرآباد در حاشیه بازدید از محل پرورش ماهیان گرمابی گفت: صید و برداشت 100 تن ماهی گرمابی از حدود ۲۳ هکتار از مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد آغاز شده است. 

وی بیان داشت: شهرستان عنبرآباد در مجموع بیش از ۴۰ هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی دارد که به دلیل خشکسالی این مقدار به ۲۳ هکتار کاهش یافته است.

فرماندار عنبرآباد گفت: در تلاش هستیم با پیگیری مدیر جهاد کشاورزی و اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای آبزی پروری شهرستان بتوانیم مزارع پرورش ماهی را توسعه بدهیم و سایر مزارع را فعال کنیم.

افشاری‌پور افزود: یکی از کارهایی که در دستور کار مدیریت شهرستان به ویژه جهاد کشاورزی هست ترویج بیش از پیش تولید ماهی در مناطق سردسیر شهرستان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بزرگترین مرکز تکثیر ماهی و میگو جنوب شرق کشور (که از محل سفر مقام معظم رهبری سال ۸۴ در شهرستان راه‌اندازی شده بود) مدت‌ها تعطیل بود که با پیگیری انجام شده و با واگذاری به بخش خصوصی مجدد فعال شد.

پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد در این خصوص گفت: شهرستان عنبرآباد یکی از مناطق مستعد در تولید و پرورش ماهیان گرمابی در کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد با انجام کارهای ترویجی کشاورزان و باغداران را ترغیب خواهیم کرد از استخرهایی که در باغات هست به صورت دو منظوره برای پرورش ماهی استفاده کنند.

خبرنگار : دانش‌آموز نیلوفر قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار