رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان:

پرورش نیروی انسانی ماهر و مطالبه‌گر مهم‌ترین مولفه کارآفرینی است

کرمان (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مهم‌ترین مولفه کارآفرینی، پرورش نیروی انسانی ماهر و مطالبه‌گر است.

کد مطلب: ۱۵۰۰۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پرورش نیروی انسانی ماهر و مطالبه‌گر مهم‌ترین مولفه کارآفرینی است

سیدمهدی طبیب‌زاده در آیین آغاز به کار دوره تخصصی ارتقای مهارت‌های آموزشی درس کارآفرینی و تولید با اشاره به اینکه فقط یک درصد افراد جامعه، کارآفرین هستند، گفت: درس کارآفرینی و تولید دانش‌آموزان دوره دوم نظری بسیار مهم است و می‌تواند مفید واقع شود به این شرط که معلمان این درس دارای علاقه و انگیزه بوده و به درستی انتخاب شده باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه نیروی انسانی مطلوب می‌تواند جامعه را حرکت دهد، افزود: یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی، توسعه و تقویت نیروی انسانی است و مهمترین مولفه کارآفرینی، پرورش نیروی انسانی توسعه‌یافته، ماهر و مطالبه‌گر است.

طبیب‌زاده با اشاره به همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از نظر توسعه فضای فیزیکی مدارس، همکاری‌های خوبی با حمایت فعالان اقتصادی انجام شده و تاکنون ۱۲۰ مدرسه در این زمینه ساخته شده است.

وی گفت: توجه به مهارت‌آموزی، ایجاد مدارس سمپاد مهارتی در کنار مدارس سمپاد نظری و تحت پوشش بردن ۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خلاقیت برای کشف استعداد و ارائه دوره‌های آموزشی و سایر اقدامات، زمینه‌ساز کارآفرینی، خلق ثروت و ارزش‌آفرینی برای رشد جامعه است.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به رفع چالش کمبود فضای آموزشی در 3 سال اخیر با ساخت و کلنگ‌زنی 502 مدرسه خاطرنشان کرد: هر اندازه در آموزش و پرورش، ظرفیت و زیرساخت ایجاد کنیم، تاثیر خود را در جامعه به بهترین شکل ممکن خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای توسعه پایدار در جامعه، چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نداریم، افزود: ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در استان داریم که ترویج کارآفرینی و تقویت فرهنگ کار و تلاش، چشم‌اندازهای روشنی از توسعه کارآفرینی و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار