استاندار کرمان:

آموزش و پرورش مهم‌ترین بخش کشور است

کرمان (پانا) - استاندار کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین بخش کشور است گفت: اثرگذاری تربیتی در آموزش و پرورش و مدارس رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش مهم‌ترین بخش کشور است

محمدمهدی فداکار، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس حجم کار زیادی دارد و باید برای آن وقت گذاشت، اظهار کرد: مراسم بازگشایی مدارس باید با عظمت باشد، زیرا زحمت زیادی در آموزش و پرورش کشیده می‌شود و حس نشاط مدارس باید به جامعه منتقل شود.

وی افزود: آموزش و پرورش مهم‌ترین بخش کشور است و زمان اثرگذاری به لحاظ تربیتی در آموزش و پرورش و مدارس است.

فداکار با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیما نسبت به ایجاد شور و نشاط اجتماعی در زمینه بازگشایی با آموزش و پرورش همکاری کنند، گفت: همه نهادهای دولتی و غیردولتی موظف به همکاری با آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: با توجه به اثر گذاری مدارس در زمینه تربیتی و آموزشی توجه به مدرسه لازمه توسعه و پیشرفت آینده کشور است.

در روز بازگشایی مدارس، زنگ نماز در تمامی مدارس استان کرمان نواخته می‌شود

مهدی عرب‌پور، رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مهم‌ترین وسیله ارتباط انسان با خدا نماز است، گفت: مدرسه جایگاه آموزش و معارف دینی است و شک نداریم اگر بحث نماز به خوبی در مدارس انجام شود و دانش‌آموزان در کودکی و نوجوانی نسبت به نماز و معرفت و انس با خدا بهتر حرکت کنند، در ادامه زندگی، تاثیر مثبت این ارتباط را خواهند دید.

وی اظهار کرد: ۱۱ مرداد ماه امسال بین وزیر وقت آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام قرائتی، منشور اقامه نماز در مدارس امضا شد که هدف اصلی آن، ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت شایستگی‌های اعتقادی، اخلاقی و عبادی برای مدیران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان است.

عرب‌پور با تاکید بر لزوم حضور مدیران و کادر مدرسه در نماز، بیان کرد: زنگ نماز در روز اول مهرماه در تمامی مدارس استان نواخته می‌شود.

امسال قریب ۴۵ هزار معلم، آموزش بیش از 750 هزار دانش‌آموز استان کرمان را به عهده دارند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه مهرماه امسال بیش از 750 هزار دانش‌آموز استان کرمان به مدرسه می‌روند، اظهار داشت: ثبت نام بیش از 95 درصد دانش‌آموزان استان کرمان انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال قریب 45 هزار نفر معلم در بخش دولتی آموزش و پرورش استان کرمان در بیش از 6 هزار و 20 مدرسه در استان کرمان حضور خواهند داشت.

رضایی از چاپ کتاب زندگینامه شهید علی ایرانمنش تنها مدیرکل شهید آموزش و پرورش کشور خبر داد و گفت: در کنکور امسال رتبه چهارم کنکور هنر توسط دانش آموز رفسنجانی، ریحانه رنجبر کبوترخانی و رتبه هشتم کنکور هنر توسط فاطمه صوفی آبادی دانش آموز ناحیه دو کرمان کسب شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر روند اجرایی پروژه مهر جهت بازگشایی مدارس در بهبود کیفیت تاثیر مستقیم دارد، افزود: تقویت ایمان و امید به آینده در نوجوانان و جوانان وظیفه مهم آموزش و پرورش برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار