پروژه مهر/ معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
عدالت آموزشی و تربیتی حق کودکان است
کرمانشاه (پانا) - ناهید فضلی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دبیر سند تحول بنیادین استان در جمع دهیاران منطقه ماهیدشت گفت: آموزش و پرورش به تنهایی متولی امر تربیت و آموزش فرزندان ایران اسلامی نیست و برای تربیت و رشد همه جانبه و متوازن نیازمند همکاری سایر نهادهای تاثیرگذار هستیم.
نشست هم اندیشی مسائل آموزشی و تربیتی با حضور ناهید فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان، بخشدار، دهیاران، شورای شهر منطقه ماهیدشت ، مدیر و معاونان آموزش و پرورش منطقه ماهیدشت، کارشناسان حراست و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد .
ناهید فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از تلاش همکاران در خصوص روند اجرای برنامههای آموزش و پرورش، به اقدامات خوب صورت گرفته در منطقه ماهیدشت اشاره کرد و از ارسال به موقع برش سند تحول توسط منطقه ماهیدشت که موفق به تدوین برنامه اجرایی سال ۹۸ به عنوان اولین منطقه در سطح استان شد، از مدیر آموزش و پرورش ماهیدشت تقدیر کرد.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان سند تحول بنیادین را راهکاری مطمئن وچهارچوبی استوار برای برنامهها و راهکارهای آموزش و پرروش دانست و افزود: اجرای ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین و رشد همهجانبه فرزندانمان بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی مورد تأکید است، فرزندان برومند ایران اسلامی، دانشآموزان ما باید در همه جنبهها رشد کنند و آینده ساز جامعه خویش شوند.
وی در ادامه توجه به مناطق روستایی و محروم و اجرای عدالت آموزشی در این مناطق را از اولویت آموزش ابتدایی استان دانست و گفت: دانشآموزان دورافتاده ترین مناطق روستایی و عشایری استان باید از عدالت آموزشی برخوردار باشند و همه ما باید پیگیر اجرای عدالت آموزشی و تربیتی باشیم.
وی به عدالت جنسیتی که یکی از مؤلفههای عدالت آموزشی است نیز اشاره کرد و افزود: در دوره ابتدایی توجه به آمار دخترها و پسرها نشان میدهد در این زمینه مشکل خاصی نداریم.
وی یکی دیگر از شاخصهای عدالت آموزشی را آموزش معلمان و توسعهی حرفهای آنان عنوان کرد که در این راستا دورهها و کارگاههای آموزشی، ضمن خدمت و خودآموزی اجرا شده است.
به همین مبنا در جهت بسترسازی برای توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از باز تولید فقر، ضروری است آموزش و پرورش به عنوان محور اصلی برنامههای آموزشی مورد توجه ویژه قرار گیرد و آموزش کودکان پیشدبستانی در گروه سنی ۴ تا ۶ سال در مناطق کمتر برخوردار و محروم مورد توجه قرار گیرد.
فضلی یکی دیگر از اقدامات خوب انجام گرفته در زمینه کاهش نرخ تکرار پایه را شناسایی و رصد دانشآموزان نیاز به تلاش بیشتر عنوان کرد که با برنامهریزیهای تیم آموزش ابتدایی استان، نواحی و مناطق و تمام معلمان عزیز و تلاشگر و مدیران مدارس، امید است از تمام ظرفیتها در جهت کاهش نرخ تکرار پایه استفاده شود که این راستا منطقه ماهیدشت اقدامات خوبی را انجام داده است.
این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان یکی از راههای تحقق عدالت آموزشی را برگزاری دوره پیشدبستانی در مناطق محروم و دورافتاده استان دانست، عدالت آموزشی را لازمه جامعه توسعهیافته خواند و از تلاش و همکاری دهیاران و مراکز بهداشت و درمان روستایی تقدیر کرد و گفت: در سال گذشته بالاترین میزان جذب پیشدبستانی در سطح کشور را بهدست آوردهایم.
وی تصریح کرد: یکی ازمؤلفههای جامعه متعالی و توسعهیافته عدالت آموزشی و تربیتی است که در سند تحول نیز از آن بهعنوان یکی از راهبردهای بسط و گسترش عدالت آموزشی نام برده شدهاست.
در ادامه بخشدار مرکزی منطقه ماهیدشت آموزش و تربیت دانشآموزان را مهمترین گام در جهت داشتن آیندهای پر امید دانست و افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری سایر نهادهای تاثیرگذار در سطح منطقه ماهیدشت بتوانیم بالاترین میزان جذب پیشدبستانی را داشته باشیم و در این راستا از تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان تقدیر کرد.
در ابتدای این نشست علیاشرف بگلری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ماهیدشت ضمن ارائه گزارشی در خصوص مسائل آموزشی، اداری و عمرانی منطقه افزود: عدالت آموزشی نقش بسیار مؤثری در روحیه دانشآموزان و آینده آنها و پیشرفت و توسعه جامعه دارد .
ارسال دیدگاه